Det är så lätt att missuppfatta!

Ja den här dagen blev ju lite små konstig måste jag säga, allt blev väldigt konstigt. Men det mesta handlar om missuppfattningar! Det är sååå himla lätt att missuppfatta en text, för man kan tolka en och samma text på så många olika sett. Och det är det som är så väldigt tråkigt, för jag vill verkligen kunna blogga utan att det ska bli massor med tråkigheter och att folk ska tolka saker fel! Sen finns det ju alltid människor som tolkar saker på sina egna sett för att dom vill det, och det kan ju inte jag göra så mycket åt. Men jag kan ju kanske bli bättre på att förklara saker och ting och formulera mig bättre, så har jag gjort det jag kan iallafall för att minska på missuppfattningar osv....

Det är ju tillexempel lite prat om det här med min kost och Saga som jag känner att jag vill göra klart för er.

För jag har väl kanske varit lite dålig på att förklara mig, och har bara lagt upp en bild och skrivit " Dagens middag " och vad tallriken innehållit.
Och dom bilderna jag har lagt upp som dagens middag och lunch, det är ju MINA tallrikar. Och Sagas ser ju inte riktigt likadana ut, utan hon får ju alltid ordentligt med kolhydrater och det hon behöver. Bara för att jag valde ett tag att inte ta ris till kyckligen tillexempel, så kokade jag ju ändå ris till Saga såklart. Hon behöver ju det och  ska inte bli utan bara för att jag valt att stå över! Men nu äter jag ju ris igen också, jag började ju med kolhydraterna igen direkt efter att jag vägt mig och såg att jag gått ner så mycket. För det ville jag ju inte, jag har aldrig velat gå ner i vikt! Jag har absolut ingen ätstörning eller problem så på något sett som endel verkar fått för sig bara för jag blivit smal.. Jag är ju medveten om själv att jag gått ner och jag tycker ju själv att jag väger på tok för lite nu och måste gå upp igen! Kan förstå om folk blivit oroliga om jag inte hade reagerat på viktnedgången och istället blivit glad för det, men nu blev jag ju faktiskt bekymrad över det och vill gå upp igen. För jag vill ju ha fina muskler, och det kan jag ju inte få om jag går ner massor i vikt. För att få muskler är det ju viktigt att äta mycket. Det var ju bara en kort period nu jag drog ner på kolhydraterna för att för att få bort lite extra på magen och definera musklerna lite. Men sen gick jag ner för mycket och då började jag ju som sagt äta kolhydrater och så igen! Så det är ingen som behöver oroa sig eller tro något  :)

Och ni behöver absolut inte oroa er för att Saga inte får i sig det hon behöver! :)
Vi äter ju inte ALLTID bra mat, ibland får det ju bli halvfabrikat och sånt med som - korv, makaroner o sånt där också även fast inte jag är så förtjust i det. Men jag vet att Saga tycker om det och då är det klart hon ska få det tycker jag.  Som idag, då gjorde jag hennes favorit - korvstroganoff och makaroner.
Men jag kan förstå att det inte är så lätt för ett att förstå allt, även fast jag själv har väl tänkt att det är klart ni fattar att det är min tallrik och att Sagas tallrik inte ser precis likadan ut. Men det kanske inte alls är så lätt att förstå? Det har ju faktiskt märkts!
Men nu vet ni iallafall hur det ligger till :) Jag skulle ju aldrig utsätta Saga för någonting, man gör ju allt för att dom där små liven ska ha det så bra som det bara går!  ♥ Jag är ingen perfekt mamma, det finns ingen som är. Men jag gör iallafall det bästa jag kan!

Sen vet jag att det har blivit väldigt mycket träningsprat på senaste tiden.. Och det var ju inte riktigt meningen att detta skulle bli någon form av träningsblogg, för det är ju faktiskt en mamma-blogg jag driver. Men jag är sådan att hittar jag någonting jag tycker är kul eller blir intresserad utav, då blir jag så "uppspelt" över det och det mesta handlar om det och jag pratar gärna mycket om det bara för jag tycker det är så himla kul! Och det blir så utan att jag riktigt tänker på det själv bara för jag är så himla inne i det liksom.
Men ska bättra mig på det och skriva lite mer om mitt liv som mamma, kommer ju självklart skriva om träningen och sådär också för att jag vet att många tycker det är kul. Men det får liksom inte ta över som det kanske börjat göra nu!

Nej nu ska jag ta och krypa ner i en renbäddad och mysig säng, ska bli underbart!
Nu glömmer vi alla tråkigheter som blev idag och lägger det bakom oss, i morgon börjar vi om på nytt med ett nytt glatt godmorgon inlägg.

Hoppas ni har haft en fin dag ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0