Det är så hemskt att bara gå därifrån!

Denna dag har verkligen gått i ett, så därför har det blivit väldigt tyst här inne som ni kanske märkt.
Dagen började ju med att lämna pluttan, och denna veckan är dom i "Lokalen". Och det är ett dagis som barnen får vara på när Monica (dagmamman) är sjuk, ledig osv.. Även varje torsdag & fredag är barnen där, för torsdagar är Monica alltid ledig och sen vet jag inte varför dom är där på fredagar men så är det iallafall. Men Saga går ju bara mån - ons, så hon är ju inte där då. Men till hösten ska ju jag börja plugga och då kommer hon ju troligtvis behöva vara där, så därför är det ju bra om hon börjar vara där nu lite då & då för att lära känna dom bättre där och få en trygghet. Hon har ju varit där rätt många gånger förut, men då har alltid Monica också varit där. Men nu är Monica ledig denna veckan, och jag kunde ju ha valt att ha Saga hemma. Men vi kom fram till att det kunde vara bra om hon var där några timmar per dag iallafall så hon lär känna personalen där bättre.

Men i morse när jag lämnade henne blev hon så ledsen... Och fy vad ont det gör i hjärtat att bara gå därifrån! Det är hemskt :( Jag hade lust att vända och gå tillbaka, men det funkar ju inte. Man måste ju gå, hur ont det än gör. Och man känner ju sig som världens elakaste mamma, men jag vet ju att hon blir glad lika fort igen sen.. Men just att vända ryggen och gå när dom är så ledsna gör så fruktansvärt ont, Fy! Men dagen hade gått jätte bra, hon hade lekt, ätit & sovit - ja det hade gått kalas bra! Så det kändes jätte skönt.

Mitt benpass idag gick bra, kände mig väldigt nöjd när jag gick därifrån!
Stannade vid solariumet påvägen hem och tog en solning - skönt! Sen hem och fylla på med energi, duscha, fixa i ordning sig lite och sedan var det dags att hämta trollet ♥ Efter det gick vi hem till Caroline & dom för lite fika och bus, mycket trevligt!

Sen efter ett tag gick vi hemåt för att äta lite middag. Och sen har vi städat lite, diskat, busat, kollat på barnprogram och nu sover Sagis sött sen ett tag tillbaka. Jag ska ta och göra mig lite protein och sedan krypa ner i sängen och glo lite tv innan det är dags att slå igen ögonen.. 
Hoppas ni har haft en bra dag! PUSS





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0