I love it <3

När man ligger i sängen på kvällen så är det ibland mycket tankar som kommer upp, det är då man slappnar av på riktigt och låter tankarna flöda.
Och jag kan inte låta bli att tänka på hur bra mitt liv har blivit och hur mycket positivt som hänt under dom senaste veckorna & månaderna.
Från att ha legat på soffan varje dag, inte haft någon ork till något och bara mått allmänt piss. Till att jag faktiskt älskar mitt liv och njuter till max av varje dag!

- Jag har hittat ett intresse, en sysselsättning som jag älskar & brinner för - träningen.
Jag ÄLSKAR att träna, jag tycker det är så fruktansvärt roligt. Den för så mycket positivt med sig både i huvudet och i kroppen!

- Jag har äntligen fått en medicin som verkligen fungerar och hjälper mig. Den ger mig en energi som jag aldrig någonsin har haft. Den lägger liksom den där sista pusselbiten på plats. Allt känns inte längre som en lååång uppförsbacke och det är så himla skönt.
Nu tar jag tag i saker, tycker saker o ting är roliga och allt bara flyter på. Sånt som jag tidigare bara drömt om, är nu en verklighet!

- Min framtid håller även på att planeras för fullt, vet inte om jag skrivit något om det? Men planerna är att jag ska börja plugga, plugga till något jag länge velat bli - Behandlingsassistent/pedagog. Och det är äntligen på gång nu och det känns så himla kul! Förut hade jag inga planer alls och såg bara framtiden som ett stort svart hål typ, kände mig stressad och pressad för jag inte visste vad eller hur jag skulle göra. Men jag har jag inte så bra erfarenheter när det gäller att plugga, men nu när jag har medicin och bra kontakter och folk som kommer hjälpa mig och stötta mig så tror jag att det kommer gå bra. Dock finns det en liten rädsla inom mig att jag ska misslyckad ÄNNU en gång, vilket jag gjort alla tidigare gånger. Men jag måste sluta ställa så höga krav på mig själv och lära mig att ta allt i lugn takt. Och nu har jag som sagt mycket bra kontakter som kommer att hjälpa mig med detta och det känns jätte skönt!

- Jag har även världens underbaraste familj och vänner som ställer upp och finns. Människor med hjärtan av guld! Och jag är lyckligt lottad som har er <3
Även fast det tar emot att be om hjälp för jag vill kunna klara allt själv. Jag är en vuxen människa och det känns som att jag ska kunna klara saker och ting på egen hand, men ibland är det inte alltid så lätt. Jag är ensamstående och mamma på heltid, ingen direkt bra inkomst och har tyvärr inte 8 armar & ben som jag ibland önskar att jag hade. Jag kan tyvärr inte dela kroppen i 2 delar och finnas på 2 olika ställen samtidigt och jag kan inte göra flera saker samtidigt även fast jag ibland vill och önskar att jag kunde. Jag kämpar på och gör så gott jag kan, men ibland så måste jag be om hjälp hur mycket det än tar emot. För jag kan tyvärr inte trolla!
Och jag vet att ni alltid finns och ställer upp och det är jag så otroligt tacksam för! Jag blir helt varm inombords när ja tänker på vilka fina människor jag har i min närhet.

Jag har det faktiskt väldigt bra! Finns igentligen ingenting att klaga på.. Jag har allt man behöver.
Jag har världens finaste och underbaraste dotter, ett fint hem, en ljus framtid och fina människor i min närhet! Ja, jag är lycklig helt enkelt <3



Kommentarer
Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Vilket härligt inlägg! Är så glad för din skull!

2012-05-02 @ 05:40:58
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0