att få ett blöjfritt barn.

Saga har blivit sååå duktig och kissar på toaletten minst 1 gång om dagen nu.. Mammas duktiga tjej ♥
Men hon tycker inte om att vara utan blöja! Har försökt att bara sätta på henne ett par trosor men det tycker hon inte om, hon vill bara ha blöjan. Så jag tänkte fråga er som själva har barn och kanske gått igenom detta och har blöjfria barn eller själva håller på att vänja av, har ni några tips om hur jag kan få henne att vara utan blöja lite?
Hur gjorde ni när ni skulle få era barn blöjfria? Kom med tips! :)


Kommentarer
Sofie - Mamma till två små

Har inga bra tips :( behöver själv tips känns det som... En påg och en tös är ingen bra kombo när det gäller blöjor och potta har jag märkt..

2012-03-16 @ 21:20:12
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Saga -mamma till Emilia

Försök att visa henne att du går på toan och inte behöver blöja, och prata ofta om att stora tjejer inte har blöja. Då kan det bli roligt att vara utan och hon känner sig duktig :)

2012-03-17 @ 01:22:06
URL: http://emiliasmor.blogg.se/
Ulrika

Hej!

Min son blev blöjfri både dag o natt vid 26 mån. Jag blev rekommenderad en metod som funkade kanon för oss. Oh crap pottytraining http://www.ohcrappottytraining.com/main.php?PARTNER=ECSimplified

Den tar några dagar av förälderns fulla engagemang och genomförs utan tjat eller belöning. Metoden passar barn bäst mellan 20-30 mån.

På en vecka var min son helt torr :) och har inte frågat efter blöja en enda gång sedan dess. Nu vid 2,5 år behöver vi knappt tänka på pottan, han går själv eller säger till när det är dags :). Rekommenderar varmt Oh crap potty training :).

2012-04-04 @ 20:36:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0