Det här med ADHDn tär verkligen på mig. Jag vill kunna fungera som en normal människa!

Hallå mina fina läsare :)
Hur mår ni?


Jag har inte skrivit så mycket dom senaste dagarna som ni kanske märkt, men jag har börjat min praktik så har inte haft tid att sitta vid datorn.
Praktiken går jätte bra, jag trivs super bra! För er som inte vet så är jag på en kiosk, och det är faktiskt jätte roligt!

Men jag tycker det är jätte jobbigt med min ADHD... Känner att jag behöver skriva av mig lite.
Jag har haft praktik 3 dagar i rad och idag är jag heeeeelt slut i kroppen, jag orkade knappt ta mig upp i morse. Jag ville bara ligga kvar i sängen för jag var så slut i både kropp och huvud.
Jag vill kunna fungera som en normal människa, men hur mycket jag än vill och försöker så går det inte. Varför?
Det är så himla orättvist!
Jag känner mig som en j*vla vekling som inte klarar av mer än 2-3 dagar på jobbet, men jag kan tyvärr inte göra någonting åt det.
Jag vill så otroligt mycket, men kroppen säger ifrån. Den orkar inte så mycket som jag vill att den ska. Orken finns liksom inte där...
Jag tog ledigt idag för jag skulle ta tag i packningen eftersom flytten snart är här, men jag vet inte om jag orkar packa? helst av allt skulle jag bara vilja lägga mig i sängen och sova bort hela denna dagen.
Det är så fruktansvärt frustrerande att inte kunna fungera som man vill. Jag hatar att vara såhär, jag är så otroligt trött på det här - jag vill kunna fungera som en normal människa! 

Och det var just det här folk var rädda för, att jag skulle trötta ut mig för fort och falla ihop. Men jag tänkte - " klart jag klarar av det här, det är väl inga problem " för när jag väl är på kiosken är det inga problem, jag jobbar på och det går jätte bra. Men jag skulle kanske ha lyssnat på dom som vet bättre.
Min "handledare" som har hand om mig och fixar med praktiken, har samtal med mig osv, han sa till mig att börja lugnt. Han ville att jag skulle börja med 2 halvdagar i veckan, men jag tyckte det lät så fjuttigt så jag körde på med 6 timmar/dag 3 dagar i rad nu, och jag märker nu att jag inte klarar av det. Dom hade så rätt! Varför kunde jag inte lyssnat? Jo för att jag VILLE så gärna att det skulle funka bra och att jag skulle orka.. Men det är så med  ADHD, man vill så mycket och tror man kan fixa det men efter några dagar faller man ihop för att kroppen inte orkar mer.

Det här med ADHDn tär verkligen på mig, jag tycker det är så fruktansvärt  jobbigt!
Och folk tänker säkert " du kan inte skylla på din ADHD bla bla bla.. " Men det kan jag faktiskt, för det är den som gör att jag är såhär.. Detta är inte någonting jag valt själv eller vill, absolut inte! JAG VILL INTE VARA SÅHÄR!!
Och jag skämms, jag tycker det är jätte jobbigt att erkänna att jag ej pallar. Jag låter som värsta tönten när jag sitter och säger att jag ej pallar 3 dagar på ett jobb, men nu är det så det är och varför ska jag ljuga om det?
Finns det någon där ute som också har ADHD som vet vad jag pratar om? Någon som känner igen sig?
Det är jobbigt när man ej har någon i sin närhet som själv har ADHD, det är inte lika lätt att förstå eller bli förstådd då.. 

Men jag kämpar på!
Jag har min underbara dotter och pojkvän som jag lever för, det är dom som får mig att gå upp på morgonen. Det är dom som lyser upp mitt liv! Dom är dom finaste som finns, och jag älskar dom av hela mitt hjärta ♥





Kommentarer
martina

h

2011-05-19 @ 11:12:10
URL: http://martinaandersen.blogg.se/
Anonym

hej jenny ! jo jag känner igen mig. bara skicka ett sms eller något så kan vi prata om de !

073091060

2011-05-19 @ 11:12:55
URL: http://martinaandersen.blogg.se/
Caroline

...kom ihåg att du gör så gott du kan, och det gör du fantastiskt bra!!! Kom ihåg att jag finns, för jag vill finnas och hjälpa dej <3 Massor kramar till dej från mej

2011-05-19 @ 12:25:14
Linkoping

Jag har ADHD, och vet hur de är man blir helt slut i huvudet efter att man har jobbat, eller går i skolan.

Men de är därför dom rekomenderar ritalin för o klara vissa bitar o sen fokusera bättre på saker o ting.

Du kanske skulle testa de?

2011-05-19 @ 12:31:46
Anonym

tror inte detta handlar om ADHD:n att du inte orkar gå upp osv tror det är rätt vanligt vare sig man har ADHD eller inte.

2011-05-30 @ 12:04:55
Elin

Jag har haft samma problem och vet exakt vad du menar, har många gånger gått in i väggen för att jag tagit på mig för mycket med arbete eller skola. Det har oftast slutat med att jag sjukskrivit mig ganska snabbt, det som är jobbigast med allting är att ingen annan förstår hur det är att ha ADHD. Precis som personen som kommenterat över så tror folk att det är någonting man bara skyller på. Däremot har jag lärt mig med åren att jag mår mycket bättre av att vara sysselsatt, jag har mått fruktansvärt mycket sämre när jag bara gått hemma och inte gjort någonting alls. Det enda tipset jag har till dig är att fortsätta kämpa, du lär dig efter ett tag hur mycket ditt psyke klarar av. Ibland fungerar det inte, men världen går inte under för det. Jag har också känt att det är mycket beroende på vilket typ av arbete jag haft. Jag arbetar för tillfället 11 h/dag, vilket jag faktiskt känner att jag klarar, men jag hade aldrig klarat av det för 2-3 år sedan. Hoppas det går bra för dig, var stark och kom ihåg att inte slita ut dig! Kram

2011-06-05 @ 12:07:10
URL: http://plittan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0