Bara för jag kan lösenordet...

Jenny sover, hon vet inte att jag skriver detta. Men eftersom jag kan lösenordet så tänkte jag vara en sådan där snäll och gullig pojkvän och skriva lite om Jenny, Saga och mig. 
Kanske inte så mycket om mig, mest mina känslor för dem.

Jag tror inte ni vet hur fin människa Jenny är? I bloggen är hon sig själv, visst, men inte samma Jenny som jag umgås med dagligen. Jenny har mer armar en vad en bläckfisk har och allt hon tar i är utan ren kärlek. Hon öppnar sina armar och tar emot en med den varmaste kärlek och omtanke som finns.

 

Jag har känt Jenny sedan jag var tretton år, men sedan försvann kontakten bara, vi var väll inte vänner om man säger så, mest bekanta. Och utav en ren slump så träffades vi för nästan två år sedan. Sedan var det som om någon satte lim under mina fötter när jag steg in genom dörren till hennes lägenhet. Jag ville inte gå där ifrån, ville aldrig säga hej då.

 

Jenny var gravid på den tiden, i vecka 34 första gången jag kom hem till henne. Min första reaktion var, precis om många andra "19 år.. och gravid!? tidigt?" men det tog inte lång tid innan jag förstod att detta var Jennys gåva i livet. Hur mycket hon uppskattade att bli den fina mamman hon är idag. Hon var så redo.

Och jag fanns där, varje dag, tills miraklet kom. En livslevande Saga. 
Jag minns hur jag grät som ett litet barn när fick veta nyheten, och jag grät desto ännu mer när jag fick bild på den mest vackraste flicka på denna jord.

Jenny är full av överraskningar, och natten till då jag fyllde 18 år så stod jag och hjälpte henne med hennes hår så vräker hon ur sig: "Linus, vill du bli Sagas gudfar?"
Jag skakade. jag skrattade. jag vart tårögd. Jag trodde inte på det. Jag skakade igen.

Den största äran man kan få. Och bland det finaste.

Det tog ett tag innan både Jenny och jag förstod att våran vänskap inte var vänskap, det var kärlek. Vi ville inte vara ifrån varandra, men tanken på att vi skulle vara ett par kändes så omöjlig.

28 maj 2010 vart det vi.

Årsdagen som snart är här känns overklig, för allt har gått så fort. det känns som om det var för bara någon månad sedan jag berättade för mina föräldrar att jag var kär, störtkär.

Jenny är min levande dröm. Saga är mitt allt.

 

Jag vill bara tacka Jenny för att hon gett mig denna gåvan som Saga. Tårarna bara rinner på mig när jag tänker på det.

- Jenny, jag vet att jag inte är exemplarisk, men jag gör mitt bästa. Jag älskar verkligen dig och Saga. Det finns inget mer vackert en Sagas klingande röst på morgnarna: "Nunuus! nunuuus, Hejjå Nunnuus! *slängpuss*"
Det finna inget vackrare en att vakna upp bredvid dig coh bara andas in luften du andas in. Att känna att våra hjärtan slår tillsammans.
Att vi är ett. 
Oslagbara tillsammans.

Jag älskar dig Jenny. Till the moon... And back. ♥

Din Linus.


 




Kommentarer
jenny

TUMMEN UPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅ FINT =)

2011-05-17 @ 10:19:13
URL: http://palmhall.blogg.se/
Tintin

Åh, så fint skrivet. Lycka till alla tre...

2011-05-17 @ 12:25:29
Caroline - mamma till Theodore & en till i magen

vilken bra pojkvän du verkar ha! så fint skrivet av honom!

2011-05-17 @ 13:03:48
URL: http://mammastheodore.blogg.se/
SANDRA ACKEFJORD

Jenny är verkligen värld att ha någon som dig! Jenny, du förtjänar det! den mamman som du är, så otroligt stark!

2011-05-17 @ 14:48:32
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/
Dani

Wow! <3 :)

2011-05-17 @ 21:27:39
URL: http://www.superdani.se
Maria Sjöberg

Åh Linus du får mig att gråta. Såå fint du skriver. Ni passar så bra ihop och kommer garanterat att vara tillsammans resten av livet <3

2011-05-17 @ 23:58:54
michelle

Tänkte bara säga att jag blev tårögd av vad han skrev, det var otroligt gulligt... Du har den finaste pojkvännen. Och så som han ser på saga, jag vet inte vad jag ska säga. Är helt mållös!



Kramar.

2011-05-18 @ 20:36:40
URL: http://nybergens.blogg.se/
ung mamma

hahaha Herregud detta är inte ens min pojkvän och jag smälte medan jag läste detta. Riktigt fint och gulligt skrivit av din pojkvän :)

2011-05-19 @ 12:10:34
URL: http://ilovemyprincess.blogg.se/
Jenny

OOoh vad fiint! Vilken urgullig pojkvän...blir ju tårögd. hah :P Vill också uppleva sådan kärlek. Vilken tur ni har=)

2011-05-23 @ 02:34:19
URL: http://fulanka.blogg.se/
Andrea

Men ca fin pojkvän du har!! Blev tårögd när jag läste det, det var så fint. Känner inte din kille o knappt dig, men ni verkar vara så fina tillsammans ni är GJORDA FÖR VARANN!!

2011-06-06 @ 16:59:04
Josefine Binklinge

Tårögd! Ni är gjorda för varann! Va bara tvungen att kommentera de här! Jenny är en jätte mysig tjej verkligen! Lycka till alla 3!

2011-06-18 @ 11:02:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0