JAG BLIR SÅ IRRITERAD!!!!!

Goddagens!

Idag började dagen inte på det bästa sättet..
Dom ringde angående Sagas dagmamma plats förut, jag har blivit lovad en plats hos en dagmamma här och jag skulle vänta till mitten av februari för att få just den platsen.. Och vi har väntat nu och IDAG ringer en kärring (ursäkta språket) och säger att Saga ej kan börja där för det är tydligen en annan unge som börjat där som måste sondmatas och då hade hon väl inte tid för Saga eller något.
Men vadå, kunde dom inte sagt det lite tidigare eller? Här har jag suttit i 1½ månad och väntat på en plats jag sen ändå inte får, JAG BLIR SÅ IRRITERAD!
Dom erbjöd  mig en plats på ett dagis, men jag vill inte ha Saga på dagis. Det känns inte riktigt bra, det känns som barnen inte får den uppmärksamheten dom behöver osv på dagis eftersom det är så himla mycket barn.. Så därför har jag valt dagmamma till Saga, för det känns mycket bättre! :)

Förstår ni att jag blir irriterad eller? ÅÅH!

Aja... Idag är det ju premiär på Linus film, han ska även ha en föreläsning innan filmen ska visas. Och jag tror det kommer gå super bra för honom! Mamma ska komma hit sen och ha Saga medans jag är borta.
Linus sitter just nu och kör sista rycket med filmen, och jag ska snart göra iordning lite lunch tänkte jag.
Får se vad det blir idag?




Kommentarer
rosaa

har också valt dagmamma till majk.dålig stil det där!!!

2011-02-09 @ 12:26:45
URL: http://mammanrosaa.blogg.se/
Lotta, mamma till Lucas

Funderar själv! Dagmamma får jag inte riktigt ihop... Tänker mig snö eller regn med alla dess kläder... Alla 4-5 ute och "jag måste kissa!" ex hur gör de då??? Tar de in alla igen eller låter de resten vara ute själv? Eller om någon gör sig illa... Just att vara helt själv med antal barn som springer åt olika håll... Men å andra sidan så blir det ju lungrare än en dagisgrupp på 20 plus barn med 3 fröknar... Svårt, helt klart... Men hur som borde du fått reda på det tidigare, självklart!!!

Du ska få pengarna snart, lovar!!!

Kram!

2011-02-09 @ 13:29:57
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Lotta, mamma till Lucas

Hej!

Testade med ett nytt mail... Har satt in pengarna nu, ledsen att det dröjde! Ha det gott, kram!

2011-02-09 @ 14:05:05
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Anna -Kajsas Mamma

Hej!

Hoppas allt är bra med er!!

Jag är ruggigt nyfiken på Linus film!! Får alla se den?



Jag var JÄTTE anti dagis först.. men nu när jag ser hur mycke Kajsa ÄLSKAR sitt dagis så känns de så bra! Visst de är mycket barn och lite personal.. men de funkar jätte bra!

Kajsa tycker de är fantastiskt skoj med alla barnen!!

Men jag förstår din oro.. det är de finaste man har som man lämnar bort! :)



Kram från oss!

2011-02-09 @ 14:31:35
Lina Jonsson

Sv varsågod!



hittat på för något i dag? :)

2011-02-09 @ 16:42:21
URL: http://beeeeautiful.blogg.se/
Anonym

men oj, har dom inte tid för barnen på dagis? eller så är saga extra krävande, med tanke på hur otroligt ofta du har barnvakt. är det inte lite viktigare att ett barn som behöver sondmatas får sina behov uppfyllda? ilandsproblem?

2011-02-09 @ 20:40:21
Förbannad

Ursäkta men är du dum i huvudet? Vilket är bäst, att ett barn med större behov än din dotter och samtidigt får barnets föräldrar lite avlastning eller låter saga få en plats som inte är i behov av extra hjälp med en morsa som bara sitter hemma och inte gör något. Hur fan kan man vara så okänslig som skriver sådär som du gör? Det är väl klart att ett barn som antagligen är sjuk behöver mer omtanke och tid än ett friskt barn. Nej ibland undrar man vad du tänker med? Du är inte så mogen som du tror, det är när du skriver och tar upp saker som dessa som du visar hur felskapt du är

2011-02-10 @ 17:03:27
......

Det förstår du väl själv att hon inte har tid för saga. Din dotter kanske inte behöver lika mycket omtanke och tid som ett barn som behöver sondmatas. Jävligt egoistiskt tänkt av dig att bli sur över en sak. Jag menar vad gör du om dagarna ändå liksom? Tror ju inte att du sliter för att hitta ett jobb, du går ut och festar varenda helg. Oj vilken avlastning du behöver

2011-02-12 @ 16:28:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0