My life is a constant struggle ...

Ibland kommer dagarna då 1 miljon tankar flyger runt i huvudet och man vill bara få ut dom på något sett.
Jag är inte den som gärna pratar om hur jag mår, jag visar gärna inte att jag är ledsen utan försöker lägga på ett leende och låtsas som allting är på topp. Även fast jag ibland bara vill lägga mig emot någons axel och gråta.
Men när ensamheten kommer så kryper sakta tankarna fram och då är det skönt att skriva.. Jag skriver mycket hellre ner mina känslor istället för att prata om dom, även fast jag kanske borde. Men det känns liksom enklare på något sett.
Jag har så mycket som behöver få komma ut ibland, men jag vill gärna inte prata om tankarna som ligger och nöter på min hjärna. Jag HATAR att visa känslor, jag är livrädd för att gråta inför någon. Så istället lägger jag på ett skratt och låtsas som att allt är bra.


Men ingenting går som jag vill just nu. Det kändes som att allting var på gång att flyta på, saker var på g. Men allting rasade, allt på en och samma gång. Och nu står man här, och allt går emot en.
Är det inte meningen att jag ska få vara lycklig och lyckas här i livet?
Är det mig det är fel på? Vad gör jag för fel för att allt ska gå emot mig?

Mitt liv är verkligen som en berg & dalbana, ena dagen/stunden mår jag toppen och känner mig sååå stark men sen kan det vända så snabbt. Och jag känner mig som världens svagaste och världelösaste människa.
Det känns som jag aldrig lyckas, som att jag inte klarar av någonting.
Och berättar jag för någon hur jag mår & hur jag känner så känns det som att jag bara klagar och att folk tycker att jag är lat. För det har jag fått höra i hela mitt liv att jag är en latmask. Men det handlar inte om att jag är lat, utan att orken finns liksom inte där. Och det känns inte som det finns någon som verkligen kan förstå mig?
Min diagnos ställer till det väldigt mycket för mig, och jag vet att folk tänker nu " du kan inte skylla på att du har ADHD blablabla, det finns många som har det och klarar sig utmärkt " Men alla är vi olika! alla fungerar olika, eller hur? Jag vill inte skylla på den, fast det är faktiskt den som gör att jag funkar som jag gör och mår som jag gör. Tänk er själva att STÄNDIGT känna sig trött och seg, att inte ha ork till något. Att gå upp ur sängen på morgonen är en ständig kamp, att jag istället bara vill dra täcket över huvudet och ligga kvar hela dagen för att jag vet att det är en kämpig dag jag har att vänta mig. För varje dag är kämpig för mig. Att sätta sig på bussen för att åka in till stan på ett möte känns hur tungt & jobbigt som helst så jag hellre skjuter upp det. Saker och ting som är jätte lätta & självklara för dom flesta är en städig kamp för mig.
Det är så svårt för dom som ej har ADHD att sätta sig in i hur det är därför är det så svårt för dom att förstå.
Och det är väldigt frustrerande! Ibland önskar jag att man kunde hoppa in i någon annans kropp, för då skulle folk få sätta sig i min kropp och faktiskt själva få känna hur jag känner och hur jag mår.
För många tror säkert att man bara skyller på sin ADHD och kan inte förstå att det faktiskt är fruktansvärt jobbigt att ha det.
Och just nu äter jag ingen medicin för min ADHD för det har strulat så mycket, mår så illa osv. Men vi ska förhoppningsvis hitta någon ny som fungerar, har ju redan testat ett antal olika men finns några alternativ kvar.
Så hoppas vi kan hitta någon som jag mår bra på så att den kan hjälpa mig på traven lite. Ska även få gå på någon utbildning om ADHD så man kan få träffa lite andra människor som sitter i samma situation och höra hur dom gör med olika saker osv.. Så det ska bli intressant. Vet inte när det blir bara.

För jag vill inte leva såhär, vill inte gå hemma och leva på soc resten av mitt liv. Jag SKÄMS för att jag lever så nu. Jag tycker det är jätte pinsamt! Och jag känner mig värdelös på något sett.
Jag önskar bara att jag kunde hoppa in i ett jobb nu och börja jobba som normalt folk och få ett normalt liv.
Men det är inte så lätt, jag måste ta det i lugnt takt. Kan inte hoppa in och jobba 8 timmar om dagen, det går inte. Då rasar jag efter 1 vecka. Det är därför jag skulle få en arbetsträning på 50% för att komma in i det och få en rutin och så att det funkar på lång sikt.
Men jag måste även inse och acceptera att jag är den jag är och jag kommer aldrig att bli "normal" utan jag måste lära mig att leva med min ADHD på bästa sätt. Och jag vill fixa det här! Jag vill kunna ge Saga de bästa, vill kunna ge henne en bra uppväxt. Så jag tänker kämpa även fast det är jobbigt, så ska jag försöka göra allt!

Jag är så glad att jag har min underbara & fina dotter. Det är hon som får mig att vilja gå upp på morgonen, det är hon som lyser upp mina dagar. Hon får mig alltid på bra humör när jag känner mig nere.
Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne i mitt liv. Jag gör allt för min fina tjej, hon är det bästa som hänt mig och jag älskar henne mest av allt ♥ min fina fina tjej!






Kommentarer
Carro

Åhh, känner precis samma sak med o försöka förklara hur man känner men man vågar inte riktigt och är rädd för att alla ska tycka man klagar. Vad skönt det skulle vara att nån gång få gråta mot någons axel och få höra att allt kommer bli bra! Jag blev helt rörd av din text! Du ÄR en stark människa det bevisar du genom att aldrig ge upp! Kämpa Jenny du är en grym mamma och människa! Kram Carro! <3

2011-12-06 @ 12:49:40
Sofie - Mamma till två små

åh vad jag känner igen mig i dina tankar och dina ord.

Sjukdom eller inte. ALLA kan ibland känna sig svaga och orkelösa. Alla är vi olika och alla behöver vi hjälp och stöd i livet..



Hoppas verkligen att du kan rida ut motgångarna och komma tillbaka med styrka och hopp!

2011-12-06 @ 14:03:54
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Mamma

Finns alltid för dig och Saga !

2011-12-06 @ 22:46:24
Caroline, du vet vem ;)

Gumman <3.

Jag förstår på många sätt hur du känner, men klart jag känner mig inte ensam. Har ju mina 3 i familjen här hemma.

Men med min sjukdom som innebär mycket värk och kronisk trötthet som är påfrestande. Och som du säger vissa dagar orkar man inte gå ur sängen lr göra något. Bara att tvinga sig till det. Men du är jätteduktig som går upp och iväg med Saga på morgonen, jag tyckte det va jättejobbigt när barnen var små....

Jag har lättare att prata om känslor och hur jag känner, men bygger i alla fall upp en fasad att jag mår bättre än vad jag gör. Vilket inte är det bästa, men man gör ju så. I alla fall du och jag, vissa gnäller jämt istället.

Men Jenny det är viktigt att prata för man klarar inte att hålla allt för sig själv. Jag är glad att du har min andra fiina <3-vän att prata med. Och jag finns här med för dig <3.

Du är en fin människa och har tagit dig ett väldigt stort steg fram i livet, glöm aldrig det ;).

Jag hoppas allt blir bättre för varje dag för dig och att de "som bestämmer" tar sig i kragen och hjälper dig på bästa sätt. För det är DIN rättighet!!

Pussar och kramar från mig <3.

2011-12-07 @ 11:27:10
Caroline Hoflund

Hehe, många Caroliner finns det i ditt liv!!!

Jag älskar dej precis som du är <3 Åh, jag tycker om att se dej när du visar känslor...ex. när jag ser dej o Saga tillsammans, det där som bara hon och du har tillsammans <3 det är fint och kärleksfullt! ;) Kramis <3

2011-12-09 @ 20:23:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0