julklapps shoppning med mamma idag

Idag har jag varit iväg en sväng med mamma och fixat lite julklappar o sådär. Jag köpte även en julklapp till mig själv, en liten mini pc. För min andra dator är ju batteriet och sladden trasigt på så går ju inte att röra datorn när den är på för då stängs den av. Så den måste stå där den står hela tiden och det är lite träligt tycker jag.
Så nu kan jag sitta i soffan och ligga i sängen o ha datorn med mig - wihuu.. Så nu kommer nog bloggandet komma igång lite bättre med :) Den här datorn är ju så liten och smidig också så den är ju lätt att ha med sig lite överallt.
Jag är super nöjd!

Saga hade lite julavslutning med dagmamman idag så dom var uppe i lokalen med alla andra dagmammor & barn, så hade ju alla barnen med sig varsin julklapp och så kom det en tomte dit som hade delat ut julklapparna och sådär. Och det hade gått jätte bra för Saga med tomten, hon hade gått fram så snällt och hämtat sin julklapp och blev inte rädd :) 
När jag hämtat Saga åkte vi hem och fixade lite middag och sen skulle ju självklart Pippi & Nicke Nyfiken på på tvn. Det är Sagas nya favorit filmer som hon fick i födelsedagspresent.
Sen tickade klockan på och det var läggdags, så nu sover hon sött sen ett tag tillbaka. Och jag har suttit och grejat lite med nya datorn och ska fortsätta med det när jag skrivit klart detta hehe.

I morgon är det ju ingen dagmamma för Saga, så det blir mamma & Saga mys dag :) älskar torsdagarna när man inte behöver stressa iväg på morgonen, utan kan ligga kvar i sängen och mysa innan man går upp. Saga är så himla gosig på morgonen.. Får se vad vi hittar på för något bus under dagen. Hoppas vädret är okej så man kan gå ut och busa lite. Sen blir det förhoppningsvis stallet en sväng på eftermiddagen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0