gröt och puré time

Det vart en stressig morgon idag, råkade försova oss lite. Men det är ju sånt som händer så..
Vi var iallafall nere på BVC förut, vi kom lite sent men gjorde ingenting. Så fick Saga sin andra spruta, vilket gick mycket bättre denna gång. Den skulle göra ondare sa dom men det var tvärtom, hon vart lite ledsen i början i någon minut bara sen var hon glad igen :) så skönt! För sist var det hemskt, usch.. Den här sprutan kan dom tydligen bli lite dåliga av, få feber o sådär så vi får väl se hur fisen mår under kvällen.
Vi pratade även lite mer om gröt o puréer, och nu ska jag byta ut ett mål ersättning mot bara gröt. Sen ska jag börja ge henne lite puré också så hon får smaka på det. Och går allting bra och sådär så ska jag ge henne 2 mål gröt och ett mål puré om dagen.. Men även ersättning där emellan, har även bytt till NAN 2 nu också kom vi överens om.
Så vi får se hur det går, hon tycker verkligen om gröt iallafall. Så det är jätte roligt!
Gav henne sin första vanliga portion gröt förut när vi kom hem, och det smaskade hon i sig utan problem.
Så vi får se nu om vikten ökar lite mer kanske, för när hon äter gröt spyr hon inte upp den. Så det är ju jätte bra!
Känner på mig att Saga kommer bli ett litet matvrak, hehe.
Ni som har barn, vilken puré var populärast i början hos er?

Just nu ligger fisen och sover, så jag har passat på och städat lite, satt på en maskin med tvätt och gjort i ordning i skåpen i köket så Saga får en egen hylla med sina saker.
Ska snart fortsätta o fixa lite när maskinen är färdig, men var bara tvungen att sätta mig en stund..
Vilket den vart nu, så nu har jag inte tid att sitta här mer. Kanske blir ett inlägg till ikväll sen, vi får se.
Annars får ni ha det så bra sålänge!
Puss & Kram


Kommentarer
Caroline

Jag ger Emilia mango pure' och det är det bästa hon vet ! Den luktar till och med gott för en själv :)

2010-03-31 @ 15:16:03
Hannah

Hej hej! Felicias favorit puré va oxå mangon men hon älskade oxå potatis o palsternacka :)

2010-03-31 @ 17:38:48
URL: http://livetsomforandrades.wordpress.com/
heidi

Potatis o majs älskade Alicia i början =)

2010-04-01 @ 11:07:02
URL: http://heidiaho.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0