Dagens artikel

Tänkte börja med något nytt, Dagens artikel.
Lägger upp en artikel varje dag, och skriver några rader om den..
Dagens: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7241610.ab

Här kan vi snacka om UNG mamma, blev gravid när hon var 11 år..
Det är ju sjukt, man är ju fortfarande ett barn själv i den åldern. Hur kan man som förälder till tjejen tillåta henne att behålla barnet? Jag tycker inte om abort, men i sådana lägen tycker jag att det inte finns några andra alternativ.
Klarar kroppen ens av en graviditet & en förlossning i den åldern? Kroppen är ju inte färdigutvecklad ens.

Och ännu sjukare är ju " hon berättade att hon blivit med barn när hon haft sex på fyllan "
Sex på fyllan? HALLÅ!! När man är 11 år festar man väl fan inte? inte enligt mig i allafall. Och inte har man sex i den åldern heller, det är väl liiiiiiite tidigt att börja med sådant. Man är ju fortfarande ett barn i den åldern va fan.
Man kan ju undra vad för föräldrar tjejen har.. Det är ju helt sinnesjukt!

Nu beslutade dom ju att barnet skulle adopteras vilket jag tycker var bra, för jag tror inte man klarar av att ta hand om ett barn i den ålder. Plus att hon drack & använde droger - ännu större anledning till att hon ej ska ha kvar barnet! Och hon säger ju själv att det troligen var det bästa för dottern att adopteras bort.

" Det var det svåraste jag någonsin har gjort, men jag tror inte jag kan ge min dotter livet hon behöver just nu. Jag koncentrerar mig på mig själv så att jag förhoppningsvis kan få se min lilla tjej igen en dag "

Adoptivföräldrarna säger ju att dom inte vill att den treåriga flickan ska ha något umgänge alls med sin biologiska mamma. Vilket jag tycker är fel! Hade varit annat om hon fortfarande höll på att dricka & använda droger - då ser jag ingen anledning till att hon ska få träffa sitt barn, för då är det ju inte bra för barnet att vistas i hennes närhet om hon är påverkad. Men om hon fixar till sitt liv som hon verkar vilja göra, så finns det väl inga anledningar till att inte tillåta henne träffa sin dotter?  Jag tycker absolut att hon ska få träffa sin dotter. Det är ju liksom HENNES dotter, hennes kött & blod.

Man kan ju tänka sig in i situationen själv -  tänk om man själv var tvungen att adoptera bort sitt barn och sedan aldrig mer fick träffa det. Jag skulle gå sönder, jag skulle inte klara av det. ALDRIG!

Så jag förstår henne till 10000% det är klart att hon vill träffa sitt barn!

 

Vad tycker ni om detta? Skriv en rad eller två...



Kommentarer
emmah - mamma till världens finaste prins, Mio!

alla föräldrar vet inte vad sina barn sysslar med när dom ''sover över hos en kompis'' osv. & växer man upp i en lite sämre familj eller vad man ska säga, där föräldrarna inte precis bryr sig så kan det nog lätt bli att man gör allt för att få uppmärksamhet på annat håll!

2010-06-08 @ 12:57:05
URL: http://emach.blogg.se/
Maria S

Herregud 11 år! Då lekte man ju fortfarande med dockor. Å om sagt,sex på fyllan?! Helt sanslöst.

2010-06-08 @ 18:07:41
Tilda

Jag tycker att det är fel. Man och kroppen är ju inte redo! Och det är för ungt för det där...

2010-06-10 @ 19:26:40
URL: http://www.flexibility.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0