unga mammor

Sofia om kommentarer...:

Så moget att inte ens lämna namn om man kritiserar nån. Jag tycker att om barnet är hos nån som man litar på och det inte händer alldeles för ofta när dom är så här små så är det okej att gå ut. Jag menar, äldre mammor har väl också barnvakt ibland? Men det tar aldrig nån upp, det är bara unga mammor som folk ska ha åsikter på. Jag menar, hur många barn spenderar inte en helg/dag med sin mormor?


" Jag menar, äldre mammor har väl också barnvakt ibland? Men det tar aldrig nån upp, det är bara unga mammor som folk ska ha åsikter på "

Du har så rätt Sofia!

Precis så det är och det är förjävligt! Skulle jag varit 30-40 år och gått ut och festat så hade det inte varit någon som hade kommenterat det. Och varför är det så? så ska det inte vara! Och jag tycker det är så otroligt DÅLIGT att vi unga mammor ska få så mycket kritik hela tiden. Vi är inte sämre föräldrar bara för att vi är unga.
En mamma som är 19 år tex kan till och med vara en BÄTTRE mamma än någon som är 35. Åldern spelar väl för fan ingen roll, förstår inte varför folk hakar upp sig så mycket på åldern.
Skulle jag vara en dålig, oerfaren mamma bara för att jag är 19 år?
Jag blir så otroligt förbannad på det här!


Varför tror ni att folk har så mycket åsikter om unga mammor?

Och ni som har åsikter om unga mammor kan väl skriva en kommentar och förklara varför ni tycker som ni gör?



Kommentarer
jeanette cannervik

bry dej inte vad folk säger man måste få egen tid och bara vara tjejen inte bara mamma man behöver ladda batterierna kram

2010-01-31 @ 18:22:15
Frida

Herregud va folk har åsikter om dej o att du ville gå ut en kväll.

kan ju sätta nått på att de inte hade varit nån som brytt sej om du hade bott ihop med pappan till saga. då hade de säkert vart helt ok att lämna henne en kväll.

Hoppas du hade kul ute iallafall! de är du verkligen värd som ensamstående!!

hade bra

2010-01-31 @ 19:01:57
Carro

Jag är mamma till Emilia 5 månader och blir snart 20, och alla som får se mig med henne tycker att jag är en riktigt bra mamma. Jag fattar inte hur folk som säger att en ung mamma är en dålig mamma ? Vi som är unga orkar mkt mer med våra barn och vi älskar dom oändligt mkt, men ibland behöver man få en liten paus koppla av och få gå ut o ha roligt! En kväll gör verkligen ingenting, det är bra för barnet o vänja dom o vara utan sin mamma för det första, hur ska det annars gå när vi ska lämnar av dom på dagis utan sin mamma ? ALLA mammor har barnvakt tidigt för o få koppla av o va sig själv för en kväll ! Sen vem man har som barnvakt väljer man själv, man tar alltid den man litar på som mest ! Jag har haft barnvakt 3 gånger för o få vara ute o va mig själv på 5 månader och jag ser verkligen inget fel i det! Emilia mår hur bra som helst och är hur glad som helst o se mig dagen efter, då får man den där extra energin ! Snälla ni som tycker att Jenny gör fel i o gå ut en gång, alla ni kan faktiskt bara dra åt helvete, jag skulle vilja se er när ni fått barn! Jag tror inte att du sitter hemma med ungen hela tiden ! Låt Jenny ha roligt o yttra er inte om det negativa, för då behöver ni inte yttra er alls ! Jenny du gör helt rätt i o lämna bort lilla Saga ibland, det är ett riktigt bra både för dig o henne! Tummen upp för dig ! :)

2010-02-01 @ 12:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0