SVAR PÅ FRÅGORNA.

Svaren på era frågor från frågestunden!

Hur ser situationen med pappan till barnet ut idag? Hur känns det för dig att din dotter måste växa upp utan pappa?
Svar: Situationen i dagsläget kanske inte är den bästa, vi har väl inte sådär jätte mycket kontakt. Men vem har sagt att hon kommer växa upp utan en pappa? Saker och ting kan förändras. Så kom inte och dra några slutsatser om något du inte vet ett skit om!

Är du medveten om att du måste ta hand om ditt dotter i ca 18 år, utan vila? Känner du inte att du har slösat bort din ungdom och den bästa tiden i livet?
Svar: Ja det är klart jag är medveten om det! Nej jag känner inte att jag slösat bort min ungdom, verkligen inte! Att jag har fått barn är det bästa som någonsin har hänt mig. Jag är ändå 19 år och börjar bli vuxen, så min ungdom har jag redan levt ut.

Hur är dina tankar kring framtiden? ska du leva på socialen? för jag antar att du inte har gått i skolan osv. du kommer ju inte kunna jobba på ca 5-6 år iaf.
Svar: Just nu tar jag en dag i taget och njuter av att vara mamma. Hur kan du dra sånna slutsatser hela tiden? Vad vet du om min skolgång? Om jag gått klart skolan eller inte? Och det är klart jag kommer kunna jobba på 5-6 år, jag är mamma ledig ca 1 år sen är det fritt fram för mig o börja jobba om jag vill.

vad tycker du om kissies åsikter kring unga mammor? vad tycker du själv?
Svar: Nu är ju frågan om hon verkligen tycker som hon säger på riktigt? Det kan ju också vara en sak hon kör med på bloggen för att provocera sina läsare? Men var och en får ju ha sin åsikt, så har inte så mycket att säga om det. Vad jag tycker om unga mammor? Jag har ingen som helst åsikt om det, man mognar så mycket under graviditeten. Vilket jag gjorde iallafall. Så det spelar ingen roll om man är 19 år eller 30 år tycker inte jag. Man kan vara en lika bra mamma ändå oavsett ålder.

Anser du att "unga mammor" är en trend i dagens samhälle? hur kom du fram till att du ville skaffa barn, eller hur du skulle behålla barnet?
Svar: En trend anser jag nog inte att det är, vadå skulle folk skaffa barn bara för att alla andra gör det eller? Jag tror faktist inte det är så det ligger till. Barn skaffar man för att man vill och inte för att alla andra gör det.
Jag ville behålla det såfort jag fick reda på att jag var gravid, det var ingen tvekan om saken. Så det var ingenting som behövdes diskuteras o komma fram till.
Och jag är så glad över det, för det är det bästa som har hänt mig!

Anser du att någon utan inkomst och utbildning är tillräckligt livserfaren för ett barn?
Svar: Ja det tycker jag, för mig handlar det om kärlek, inte pengar.

Är du rädd för hur ditt barn ska bli i tonåren?
Svar: Nej rädd är jag väl inte, men hoppas väl på att hon blir snäll och inte tar efter sin mammas fotspår, hehe.

Hur känns det nu när lilla saga är född?
Svar: Det känns helt underbart! Det bästa som kunnat hända.

Finns det något som går att jämföra med smärtan från att föda barn?
Svar: Nej det finns det inte. För den smärtan går ej att beskriva! Helt sjuk, men absolut värt det!

Vad skulle du ge för råd till en ung tjej som ville bli mamma?
Svar: Skit i vad andra säger och tycker, gå efter vad du själv känner. Och känns det bra och du känner att du är redo för att skaffa barn, så gör det!

Har du planerat att bo i linköping o låta din dotter växa upp här?

Svar: Ja det har jag. Men sen kan mycket hända med tiden. Ingen aning om hur det kommer se ut om några år?


Hur har ditt liv förändrats sen du fick reda på att du var gravid?
Svar: Finns mycket att skriva till denna fråga. Men kortfattar det och säger såhär: Från att vara längst ner på botten till att vara längst upp på toppen.

Känner du den stora kärleken för Saga, och trodde du att du skulle kunna älska henne så mkt som du redan gör?
Svar: Ja det gör jag verkligen! Jag älskar min dotter så oerhört mycket. Trodde inte man kunde älska någon såhär mycket efter så kort tid, men det är nu bevisat!



Kommentarer
Anonym

mycket bra svar måste jag säga.

2010-01-05 @ 01:26:16
jennifer ekström :)

vilka jävla frågor folk kommer på hahah :P

2010-01-05 @ 02:48:24
Lisa Hansson

Måste bara säga att Saga är riktigt söt asså! Grattis gumman. Sen vill jag bara säga att de där första frågorna på frågestuden va ju näst intill korkade. Bara för att han är ung så behöver man inte va oansvarig. Det är många unga mammor som tar mer ansvar än vad mammor i 30 års åldern gör. Ålder är skit samma, det beror helt på hur mogen man är som person.. Skit samma om man inte har pengar, kärleken till barnet är viktigast endå.

2010-01-08 @ 20:51:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0