komjölks allergi?

Idag har mamma, brorsan o hans kompis varit här. Så jag kunde få tvätta lite o sådär. Sen hade vi tid nere på BVC så mamma skjutsade ner oss dit & följde även med in, för jag vägrar gå ut med vagnen i snön.
Lill snuttan har ju varit lite skrikig till och från som jag skrivit här och även fått utslag i ansiktet och sådär, men sist jag var på BVC sa hon att det är vanligt att dom får lite utslag och sådär så det var inget mer med det, men idag var det värre, plus att hon var jätte ledsen igår kväll igen. Och så har hon fortfarande inte gått upp i vikt som hon ska. Så hon börjar tro att det eventuellt kan vara komjölks allergi eftersom det inte blivit något bättre :/ Känns ju mindre roligt.
Så fick gå till apoteket och köpa en annan ersättning, nutramigen som ej innehåller komjölks protein eller vad det var. Och jag tappade hakan när hon i kassa sa vad det kostade. herregud 400 gram för 200 jävla spänn, helt sjukt. För det priset får man liksom 4 paket NAN med 500 gram i som jag haft nu innan.
Och det kändes ju ännu mindre roligt. Men huvudsaken att Saga mår bra så kan jag leva på nudlar och vatten. Men vi skulle testa ett tag nu med Nutramigen och blir hon nu bättre av det så är det ju troligen allergi hon har, så då skickar hon på BVC en remiss till sjukan så får vi åka dit och testa henne för allergi och visar det att det är så får vi recept på maten så får vi betala 120 kronor i månaden bara eller vad det var. Så det känns ju skönt, för 200 per burk var liiiiite o ta i tycker jag för det går ju åt några stycken i månaden. Så det blir ju rätt mycket pengar.
Så har gett henne en måltid med den nya maten nu så vi får se om det blir bättre, HOPPAS verkligen det! Vill ju att min lilla skrutta ska må bra. Jag gör verkligen allt för min lilla solstråle <3

Jag blir bara så trött på att det aldrig kan vara bra och problemfritt, utan det är ALLTID något. Och när man väl tror att allt funkar som det ska så händer någonting nytt :( Men det är väl så det alltid kommer vara tyvärr. Livet är fan inte lätt. Men jag är så otroligt glad att jag har min älskade mamma och min mormor&morfar som hjälper mig och ställer upp! vet inte vad jag skulle göra utan er, Tack för att ni finns

Ska ta och vika all tvätt och lägga in i garderoben nu. Sen ska jag mysa med min älskade dotter heeela kvällen och kolla på andra avenyn :)
Hoppas iallafall att ni haft en bättre dag än vad jag haft idag!
puss



Kommentarer
madeleine

och om maten funkar plockar jag ut mat på vincent´s recept åt dig. beställer 6 burkar på fredag gumman

2010-02-03 @ 20:06:06
URL: http://mammagudomlund.blogg.se/
Anonym

tröttnat på att vara mamma redan? :O

2010-02-04 @ 16:17:17
emmah - mamma till världens finaste prins, Mio!

var köper du den nan som du kan få 4 st för 200 medtanke på att jag köper en paket för 85 kr :p

2010-02-06 @ 14:52:18
URL: http://emach.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0