SVAREN FRÅN FRÅGESTUNDEN!

Hur klarar du dig med allt som behövs t.ex blöjor, mat, skötbord & sånt ? Antar att du inte har något jobb , & så är det för mig med vilket känns lite jobbigt för det behövs ju lite pengar när man skaffar barn.
- Jag får ju föräldrapenning, barnbidrag m.m som jag anväder till det.

Hur känns det att vara mamma?
- Det känns jätte bra, det är helt underbart. Saga är det bästa som har hänt mig!

Är det jobbigt att vakna mitt i natten när Saga vill ha mat?
- Alltså det är klart man helst skulle vilja sova hela nätter utan att bli väckt om man fick välja. Men jag är ju ju så van vid det så tänker inte speciellt mycket på det. Och jag har haft tur med Saga för hon har alltid bara vaknat 1 gång på natten och äter och somnar om direkt igen. Men nu händer det flera gånger att hon sover hela nätterna utan att äta.

Vad gör du om dagarna nu när du är mamma?
- Tar hand om min dotter & allt vad det innebär. Sen umgås jag även med lite vänner, och fixar med sånt som måste göras som, tvätta, städa, laga mat och sådär.

Vem är pappan till barnet?
- Fredrik heter han.

Har du haft många motgångar?
- när det gäller vadå? Klart man har haft många motgångar i livet, det har väl alla. Är det något speciellt du tänker på?

Varför skaffa du barn så tidigt ?
- Vilken fråga... För att jag ville det såklart!

Hur kändes förlossningen ?
- Jadu, det är väl ingenting man vill göra varje dag direkt. Smärta, smärta och åter smärta! Men det var ABSOLUT värt allt :)

Vad fick dig att börja blogga?
- Det var under min graviditet jag började, jag tyckte det var roligt att skriva om den och lägga upp bilder på magen o sådär. Och även skönt o få skriva av sig lite, om tankar, funderingar och sådär...

Hur gammal är babyn ?
- Hon blev faktist 2 månader idag :) 

Är det jobbigt att vara mamma?
Eller.. Du kanske tycker att det är kul
att vara det!?

- Självklart finns det vissa stunder då det är jobbigt, men för det mesta är det roligt och helt underbart!

Har du kompisar som är i din ålder som också har barn?
- Ja det har jag.

Vem är fin förebild?
- Min mamma ♥

Vad det självklart för dig att behålla barnet ?
- Ja det var det, hade aldrig ens en tanke om att ta bort det.

Får du många fördomar mot dig för att du är ung mamma?
- Ja, eller jag uppfattar det som så iallafall. För det verkar som endel inte tror att man är kapabel att ta hand om ett barn bara för att man är ung. Vilket jag tycker är helt fel! För vi är lika bra föräldrar även om vi är unga. Det har ingenting med åldern att göra, utan det är väl mer hur man är som person m.m..

Vad va det svåraste under gradviditeten ?
- Svåraste? Var väl inget direkt som var svårt, var väl mer att det var jobbigt med illamående och sådär...

Hur kändes det att få reda på att du var gravid? Fick du typ halv panik, elr var du hel lugn? :)
- Jag var väl rätt lugn, var så lycklig :)

Vad tror du gör om 3 år :)?
- Oj, om 3 år.. Så långt har jag inte hunnit tänka ännu. Jag tar en dag i taget och bara njuter av att vara mamma till världens finaste dotter :)

Hur är det att vara en ung mamma ?
- Förstår inte varför man måste haka upp sig på ordet UNG hela tiden.. Hela tiden unga mammor hit och unga mammor dit. Mamma som mamma tycker jag! Själva känslan att vara mamma är väl detsamma även om man är ung eller gammal?

Vad har du för någon mobiltelefon?
- En Sony Ericsson w995

Hur klarar du av att lämna din dotter över natt när hon bara är 2-3 månader, även om man vet att hon är i trygga händer så hur kan du festa och inte ha henne på en hel natt? Jag tycker inte alls det är fel att kunna gå ut och sådär när man har har barn men jag tycker verkligen inte man gör det efter så kort tid över natt till och med..
- Och sen detta eviga tjat om att jag var ute.. Hur orkar ni bry dig så mycket? Har ni inget eget liv att ta hand om eller, så ni måste lägga er i mitt hela tiden? Väldigt sorgligt isåfall.. Och att ni inte skriver namn utan hela tiden är anonyma är ju riktigt löjligt och fegt!!! Vågar ni inte stå för det ni skriver eller? TYDLIGEN INTE!
 
Tycker du det är okej att slå någon ute på gatan bara för du inte tycker om den? Och har du gjort det?
- Vilken otroligt dum och konstig fråga! Självklart tycker jag inte att det är okej.. Men ja jag har bråkat lite när jag var yngre, men aldrig bara för att jag ej tyckte om personen. Utan det fanns anledningar som gjorde att jag blev provocerad. 

Hur många besökare har du om dagen ?
- Runt 100 stycken, ibland lite mer.

Kollar du på melodifestivalen?
- Nej faktist inte.



Kommentarer
Caroline

Tack så mkt, och grattis själv :)

Så du fick en tös på min födelsedag ;) Jag föddes nämligen också den 14 december :)



Okej, jag vet inte vad jag ska ha, p-stav vågar jag inte sätta i, å p-piller glömmer jag bara av att ta :P

2010-02-14 @ 19:57:10
URL: http://livetsomunggravid.blogg.se/
Emelie

Hejsan!

Ville bara kommentera den där frågan om att du har varit ute och festat. Det gjorde jag med, min son kanske var 1 månad när jag var ut första gången. Min mamma tyckte jag skulle ut och roa mig:) Jag tycker inte man kan klaga. det e skillnad om man skulle vara ute varje helg typ:) 1 gång i månaden var gör det:D Och sen ville jag söta. SJUKT sööt dotter du har asså:) Ha det bäst//Emelie

2010-02-15 @ 22:15:24
URL: http://mammatillsilas.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0