BVC KÄRRING!!!!

Var ju strul med blogg.se hela kvällen igår så vart inget skrivande tyvärr.

Var ju på BVC igår och skruttan går fortfarande upp lite sakta i vikt, men UPP går det iallafall och det är huvudsaken tycker jag. Men det håller inte BVC tanten med om, utan hon tror istället att jag inte ger Saga någon mat typ. Hon tror inte att jag förstår eller vet när Saga är hungrig. Jag känner väl mitt barn så det är klart jag förstår när hon är hungrig. Och det är klart som fan jag ger mitt barn mat, jag är inte dum i huvudet! Hon brukar äta var 4e timme ungefär för det är då hon är hungrig förutom på nätterna då hon börjat sova hela natten och då kan ta 7 timmar innan hon äter, och det var ju tydligen inte bra enligt henne. Det var ju fööör lång tid mellan målen. Men det är väl bara skönt om hon börjar sova hela nätter nu, och det är rätt vanligt att dom börjar göra det i den här åldern. Dom behöver inte äta på natten, utan det blir mer som en vana för dom. Det är ju bara taskigt om man ska väcka henne mitt i natten för att hon ska äta, hon vaknar ju själv när hon är hungrig. Men BVC kärringen tycker jag borde ge henne var 3e timme istället, och det är klart jag skulle göra det OM hon nu var hungrig då. Men nu ger jag henne var 4e timme av en anledning för att det är då hon är hungrig och SJÄLVKLART ger jag henne tidigare om jag ser att hon är hungrig. Men BVC verkar inte tro att jag känner mitt barn. Blir så jävla förbannad på den kärringen alltså! USCH!
Vissa barn har väll lite svårare att gå upp i vikt än andra, alla är ju inte likadana. Och jag kan inte göra speciellt mycket åt det, för jag kan ju inte tvinga i min dotter mat om hon inte är hungrig.
Hon växer ju liksom på längden hela tiden så näring får hon ju.
Och jag läste på nätet att barn som väger mycket när dom föds går oftast saktare upp i vikt. Och saga vägde ju rätt mycket när hon föddes.
Men bara för att man är ung tror dom väl att man inte är kapabel till att ta hand om ett barn. För jag skulle inte tro att hon sitter o daltar såhär med någon som är 35.
Men men....

Idag har jag iallafall varit inne i stan o fixat med lite, efterkontroll hos barnmorskan som ej vart någon efterkontroll pga den röda veckan, men åkte iallafall dit och fick en ny tid och även visade upp Saga :)
Sen var jag även och hämtade ut ny medicin och ökade dosen lite mer eftersom jag ej fått tillräcklig effekt.
Så får se i morgon om jag känner någon skillnad, alltid lika spännande o öka dosen och se om man känner någon effekt.
Sen var jag även en snabbis uppe på BB och hälsade på Carro och hennes lilla tös som äntligen kommit :) Och hon var så otroligt söt! Det var verkligen jätte roligt o träffa dom, inte träffats på ett tag nu.
Grattis än en gumman ♥

Ikväll blir det lugnt, Andra Avenyn och mys i soffan :)
Hoppas ni haft en härlig dag!
puss


Här har vi sötnosen :)



Kommentarer
frida

heej, joo hon på bvc är lite mäklig kan ja lova. vi har me lite svårt för henne. hon verkar ha problem me blandannat unga föräldrar och folk som inte ammar.. hon är nog väldigt gammaldags och tycker att man ska va minst 30 o amma barnet helst tills dom är 5 år.. hon är skitskum!

skit i vad hon säger, hon är inte klok tanten!

tycker du har jättebra hand om lilla saga och hon är otroligt fin :)

2010-02-10 @ 20:17:47
Emelie Armerö

Guu villka kärringar de finns :S



Söt lill flickan var. Många som väntar barn detta år har jag märkt =) Jag blir snart galen på all väntan. 46 dagar kvar suck

2010-02-10 @ 20:35:29
URL: http://emeliearmero.bloggproffs.se/
Fia

HEj! BVC e så gammalmodiga!! Dem tjatar mest en massa tycker jag. Stressar upp en i onödan... Gör som du gör, DU känner ju din dotter bäst. Hon kommer gå upp i vikt lite mindre nu men kanske mer sen, vissa går inte upp i vikt så fort... Jag ammade å inte väckte jag henne på nätterna iaf!! Så tycker jag inte du ska heller göra. Störa nattsömnen e väl värre.. Hm. Lyssna på dig själv :)

2010-02-10 @ 21:40:51
URL: http://theblondeisgone.blogg.se/
Sandra

hej. jag håller med dig,. Tindra har också gått upp dåligt i vikit hon ligger fortfarande under kurvan men hon äter för det, så dom är så där. men de känns som att dom äör det bara för attt man är ung, det är skit irriterande men men stå på dig :)

2010-02-10 @ 23:05:49
URL: http://sandraallard.blogg.se/
★Svantes mamma★

Åååh där var en tillsöt liten bebis ;)

2010-02-11 @ 20:01:16
URL: http://nykick.blogg.se/
Hannah

Shit, man kan ju nästan tro att vi har samma bvc kärring. Våran sa/säger exakt samma sak. Dom kanske skulle fundera på att byta jobb, dom passar ju uppenbarligen inte som de dom är :S

2010-02-12 @ 20:10:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0