skulle du kunna....

Har ni sovit gott i natt?
Jag har sovit super gott, fast vaknade i morse av att jag drömde en sån äcklig dröm. Ni vet när man vaknar och fortfarande har den där rädd känslan kvar i kroppen? Usch vad hemskt det är!
Och klockan var runt 06.00 ungefär, och sen kunde jag inte somna om. Men men det är skönt att vara uppe tidigt ibland också.
Tittade på något konstigt program i morse på Tv4+ - "varning för övningsföräldrar"
Såhär står det om programet på tv4s hemsida;
" Fem tonårspar från olika delar av Storbritannien deltar i ett experiment för att se hur förberedda de är för det tuffaste jobbet av alla, föräldraskapet. Paren, som är mellan 16 och 19 år, längtar efter att bli självständiga. Här får de egna hem och under första veckan måste de börja jobba och uppleva hur det är att vänta barn och förbereda sig för sitt barns ankomst.

När väl barnet kommit får de först prova att vara spädbarnsförälder i tre dagar, därefter byts barnet ut och de får på det sättet uppleva barns olika åldrar. Efter en månad är frågan vad de lärt sig och om deras förhållande överlevt det tuffa trycket. Och är de verkligen redo att ta steget in i vuxenvärlden? "

Själv tycker jag att det är helt sjukt, men det finns ju tv program om precis allting nu för tiden. Allt för att folk ska tjäna pengar.
Och sen kan man ju undra hur föräldrarna till barnen kan "låna ut" sina barn sådär. Dom får sitta och titta på hur andra främmande människor tar hand om deras barn. Ena paret vågade knappt byta en bajsblöja för det var så äckligt liksom. Ena barnet var hysteriskt och grät o grät och den biologiska mamman satt och tittade på dom genom en tv och var helt förkrossad. Nej usch jag tycker detta är sjukt!
Alltså jag skulle aldrig kunna "låna ut" Saga på det viset, aldrig!


Nu ska jag ta och fixa i ordning Dagens blogg finalisterna..
puss hejs ♥







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0