Vad är de för j*vla system?

Det blev inte mycket skrivet idag tyvärr, men har varit iväg hela dagen. Och i morse var det så stressigt så han inte skriva någonting innan jag åkte.
Vi har ju varit på Unga föräldrar vilket var jätte trevligt. Åt god mat, fikade och sen var det en tjej som kom dit och pratade om dagis o sådär. Det är ju inte aktuellt för Saga just nu, men finns ju andra med lite äldre barn där.
Tyvärr så var vi inte så många där idag, men det var trevligt ändå.
Efter unga föräldrar gick jag och hämtade ut ny medicin. Var tvungen att sänka dosen för jag hade fått högre puls och blodtryck och det får man om man har för hög dos. Vilket jag också har märkt lite, för jag har kännt mig lite lustig i kroppen på senaste. Kännt mig orolig, pirrig och typ myrkryp i kroppen.. Och det är ju inte så lustigt eftersom jag gått omkring med hög puls och högt blodtryck.
Sen träffade vi även Anna en snabbis & sa hej.
Sen gick vi vidare ner mot resecentrum för att ta bussen hem. Så jag gick in på stationen och skulle köpa en biljett hem eftersom man ej får betala på bussen längre. Ne då gick det ju inte att köpa enkel biljetter på lands bussarna, utan bara på stads bussarna. Vad är det för j*vla system? Man kan inte betala på bussen och man kan ej köpa biljett på station, hur fan ska man ta sig hem? Jo då måste man ladda på ett värdekort med 100 kr, och om man inte har 100 kronor då? Jo då får man väl gå hem eller något. fyfan! Ursäkta men vart så förbannad! Man kan ju liksom köpa enkel biljetter här ute på tobaks affären, men fan inte på stationen i stan. Så då höll jag ju inte på att ta mig hem först, men som tur var så var min räddande ängel Linus i stan och han har 2 busskort så jag fick låna ett. TACK! ♥

När vi kom hem gick vi bort till pappa och brorsan som bjöd oss på middag, mycket trevligt!
Sen var det dags att röra sig hemåt, för lillfisen vart trött och gnällig. Så när vi kom hem var det på med pyjamas och lite mat i magen sen läggdags. Så nu ligger hon och sover så sött i sin säng, hon slockade på några minuter bara. Inte så lustigt eftersom hon inte sovit alls mycket idag på dagen.
Så jag funderar starkt på samma sak, sängen ser väldigt lockande ut.
Ska hoppa in i en snabb dusch och sen krypa ner i min nybäddade säng. Hur underbart är det inte att krypa ner ny duschad i en renbäddad säng? jag älskart!
Hoppas ni har haft en härlig dag :)
puss
Hittade en lite rolig grej på nätet.
Mitt namn googlas tydligen 91 gånger per månad :P haha


Kommentarer
M A L I N ✯

sv; tack så jättemycket! jag köpte den på vero moda förra året, men den finns nog vart som hellst där de säljer ONLY-kläder :) - om den fortf. finns i butik!

2010-04-22 @ 22:42:39
URL: http://mmalinhedqvist.blogg.se/
Anna

Hey! Köp biljett via mobilen! Väldigt smidigt.. du laddar bara ner ett program från www.ostgotatrafiken.se till din mobil.. och självklart går de att köpa till bussarna hit ut!

Hoppas allt är bra med er!

Kram från Anna & Kajsa

2010-04-23 @ 07:17:06
URL: http://annatipsar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0