tillbaka blick i det gamla.

Hallå sötnosar!
Ligger i sängen och har precis kollat på Inlåst, den nya serien som börjat på 4an. Det var det andra programmet idag & jag måste säga att det är ett riktigt bra program. Det finns många som skulle behöva sitta sådär som dom 8 killarna gör, för att få sig en rejäl tankeställare. För en rejäl tankeställare är precis vad man får, jag vet det för jag har själv suttit där, inlåst fast på ett såkallat "ungdoms fängelse" men på riktigt eller vad man ska säga, inte bara för att testa på utan för att jag vart dömd till det pga mina handligar jag valde att göra. Och jag kan säga att det är INTE roligt, män får sig en rejäl tankeställare när man sitter där inlåst på en avdelning och inte kan göra som man vill. Idag i programmet pratade dom lite om nära och kära och hur många man gjort illa runt omkring sig pga sitt beteende & sina handlingar. Det berörde mig mycket det dom sa och det fick mig att tänka tillbaka på mitt gamla liv, hur mycket jag gjort mina nära & kära illa, fram för allt min älskade mamma. Alltså inte fysiskt nu, har aldrig slagit min mamma. Men hur mycket hon har fått gå igenom och fått lida pga mitt beteende & det jag gjorde. Någonting jag idag fortfarande ångrar väldigt mycket och kan tänka; hur fan kunde jag betee mig så eller göra så mot någon jag älskar mest av allt på denna jord? Hur fan kunde jag?
Jag mår illa och blir väldigt ledsen när jag tänker på det, för min mamma som ställt upp så fruktansvärt mycket på mig är absolut inte värd att bli behandlad på de viset. Det är ju någonting man inte tänker på just när man lever i det men idag har jag fått ett helt annat tanke sett och mognat så pass mycket att jag kan tänka så. Och det är någonting som jag skäms mycket över idag. Jag är väldigt glad över att jag valde en annan väg att gå till slut, att jag skapade en förändring till det bättre. För det är inget liv o leva det där. Jag tror att min graviditet har gjort väldigt mycket för mig, det är det bästa som kunde hända mig & jag ångrar inte en sekund att jag blev gravid.
Så till folk som är ute på fel spår, skapa en förändring innan det är för sent för man vill inte sitta där, INLÅST.

Ne nu ska jag inte babbla mera, kände bara att jag behövde skriva av mig lite efter att jag sett programmet.
sov så gott allihopa, för det ska jag göra nu.
PUSS



Kommentarer
Sarah

Fint skrivet!

2009-10-09 @ 14:53:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0