öppen 3 cm.

Syster & Rasmus kom förbi förut på en fika :) Så härligt o se dom! Ralle har ju börjat gå nu så underbart o se den lille traska runt. Tiden går så fort, känns inte som om det var länge sen han föddes. Mosters solstråle ♥
Efter vi hade fikat o sådär gick vi hem till dom så vart jag bjuden på mat, sen har jag varit där hela kvällen typ.

Senare på kvällen åkte vi en tur till förlossningen. Eftersom jag haft ont o sådär nu & trodde att jag kände huvudet där nere så ringde jag och fick komma in på en kontroll. Mätte först CTG kurvan eller vad man säger och allting såg jätte fint ut o bebisen mådde bra. Sen kollade hon om jag hade öppnat mig någonting och det hade jag gjort också, 3 cm :O tänkte att jag kanske hade öppnat mig en halv el något men 3 cm var jag öppen, så nu är det på gång verkligen! Så det kunde mycket väl vart huvudet jag hade känt sa hon. Och det var slemproppen som börjat lossna. Innan julafton hade jag en bebis trodde hon. Hon trodde INTE att jag skulle gå över tiden iallafall, utan det kunde sätta igång vilken dag som helst nu, till och med i natt.
Nu efteråt när jag kommit hem har jag haft kraftigare sammandragningar o förvärkar, så vet inte om hon satte igång någonting när hon var där o pillade. Håller tummarna på att det sätter igång snart! Nu är jag verkligen nervös... Men känns jätte skönt att jag åkte upp och kollade iallafall!

Nu är linus här, vi sitter o kollar på en film :)
Blir o ta ett bad sen när han gått sen sova. Om jag nu kan det eftersom jag börjat få ondare nu..
puss på er!


mosters gullunge :D


jag älskar dig ♥



Kommentarer
carro

Guud va kul Jenny :D jag sitter spänt och väntar på att din bebis ska titta ut i världen.

2009-12-13 @ 10:42:25
URL: http://carolingustavsson.blogg.se/
L* med bebis i magen

Sv: Ja det stämmer så bra:) är beräknad den 3:e mars, så det är en bit kvar för mig :D

2009-12-13 @ 12:34:56
URL: http://diiorkiss.blogg.se/
★Svantes mamma★

oj! Härligt gumman :)



Jag minns att när jag kom till förlossningen, då var jag öppen 10cm. Hade jobbat så bra hemma. haha

Snart kommer bebben tror jag!!! :D

kram kram

2009-12-13 @ 15:12:54
URL: http://nykick.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0