det gör så ont i mig att se henne sådär

Jaha då var det helg igen då, det var redan en vecka sedan jag var ute. Vart har denna vecka tagit vägen igentligen? Det är nästan skrämmande hur fort tiden går. Om 9 dagar är Saga redan 2 månader liksom, och dom 2 månaderna har gått ruskigt fort! Och det har hänt så otroligt mycket med min lilla skrutt. Hon är så mycket mer med, man får verkligen kontakt med henne Hon ler och "pratar" och har sig :) Det är så underbart!
Just nu ligger fortfarande kvar i sängen, har kollat på tv och försökt trösta en väldigt ledsen bebis . Lillskruttan somnade för en stund sen efter att ha skrikit oavbrutet i 20 minuter. Jag förstår inte vad som är fel? Varför mår min älskade skatt inte bra? Har ju börjat med den nya maten, och prickarna börjar försvinna och hon är inte lika hård i magen längre & hon spyr mindre. Så det verkar ju som det har någonting med allergi att göra eftersom hon blir bättre. Men sen är det fortfarande dom här skrik attackerna som kommer och går. Det var likadant igår på morgonen efter hon hade ätit så gick det en stund sen kom en skrik attack. Lika dant 1 gång under kvällen igår. Sen när hon fick sista målet för natten var det inget skrik alls, utan hon åt och sen somnade så sött. Men sen nu på morgonen igen vart hon jätte ledsen. Så har absolut ingen aning om vad det kan vara? Hon borde ju inte ha ont i magen längre iallafall eftersom hon nu fått mat utan komjölks protein. Och skulle det vara att hon får ont i magen så borde hon ju få det efter alla gånger hon ätit? eller? Men hon kan ju lika gärna ha ont någon annan stans, man vet ju inte. Det är ju det som är så jobbigt, att hon inte kan säga vad felet är. Finns ju inte så mycket mer att göra än och bara försöka trösta henne. Men det hjälper ju tyvärr inte :/ Det gör så ont i mig att se henne sådär, man känner sig så otroligt maktlös när man liksom inte kan hjälpa henne. usch! Ringde till BVC förut och lämnade ett meddelande att hon skulle ringa upp för hon var inte där, förhoppningsvis ringer hon tillbaka under dagen så jag kan fråga henne vad jag ska göra. Annars är det väl så illa att hon är ledig eller något idag och återkommer på måndag. Vi får se.

Hoppas hon sover ett tag nu, för hennes egen skull ifall det är så att hon har ont någonstans, så hon slipper ha ont för en stund iallafall. För hon var verkligen heeelt slut efter att ha skrikit så mycket, ögonen var helt röda och man såg hur utmattad hon var, mitt lilla hjärta ♥

Idag blir det mys hemma hos min syster och systerson, vi sover även där i natt :) Ska bli hur mysigt som helst, eftersom vi inte umgås så mycket längre tyvärr, vilket jag tycker är jätte trist. Eftersom vi inte bor alls långt ifrån varandra. Vet inte varför det blivit så, men ska verkligen bli ändring på det! :)
Så ser fram emot kvällen.

Vad hittar ni andra på ikväll då?
Hoppas ni får en lika mysig kväll som jag kommer att ha :)
puss ♥


moster fina kille

 
mor & dotter ♥
 
 



Kommentarer
Emma

Jag har en fråga om det här med föra helgen då du va ute och drak med dina vänne..

Hur kommer det sig att du lämmna Saga hos din mamma och går ut? Det är inget fel med att gå ut men tycker att man borde ha mer ansvar, för tänk om det skulle hända Saga något och hur ansvarigt är det från skalla ett till tio när lilla Saga är hos din mamma och inte hos dig!? Och om du nu har behovet för att drika skulle jag nog tycka att du skulle ha planerat lite bättre innan du av gjorde att du skulle ha Saga.

Hoppas du inte tar illa vid dig efter som att du tycker själv att du är värd att få supa en natt när inte ens Saga är 2 månader!

Och en sak till kan inte Jenny försvara sig själv Linus eller va du nu heter?!



//Emma

2010-02-05 @ 14:45:55
Emi

Hej , jag tänkte bara fråga dig en liten sak . Hur bestämde sig du & Sagas pappa för att ni skulle behålla henne ? Jag menar , du är fortfarande ganska ung . Har absolut inga fördomar mot att ni valde att behålla henne , & hon verkar helt underbar :) Undrar därför jag själv är gravid , något år äldre än dig , & även fast det lutar mest mot att "behålla" ( låter så fult att säga ) så är det alltid ... kul ? att höra andras åsikter , som själva är unga föräldrar .

2010-02-05 @ 20:23:20
Emi

Måste bara säga en sak till - som tonåring är man van att dricka & festa då & då , & jag förstår helt varför t.ex du valde att dricka & gå ut förra helgen . Att gå nästan 1 år utan att dricka en enda droppe kan faktiskt vara ganska svårt , & visst - det är ens eget val , men jag tycker att om man nu känner att man vill dricka lite & gå ut jaa , då är man värd det ! Speciellt när man är ung & ensamstående mamma ..

2010-02-05 @ 20:26:57
Marina

Men alltså jag tycker verkligen att detta är konstigt..

Vad är detta med att ifrågasätta Jenny om hon kan gå ut och ta sej några drinkar i goda vänners lag.

Ansvar för Saga kommer hon ju att ha tills hon fyller 21 år och mamma kommer hon ju att vara livet ut.

vad är skillnaden på att gå när Saga är 2 månader,2år eller 12 år? Och varför skulle det hända något?? Och är inte Jennys mamma fullt kababel att lösa problemet isåfall?

Det är ju inte så att Jenny ligger och kryper under ett bord och inte kan ta vara på sej själv..

Och hur kan du Emma skrivar "jag hoppas du inte tar illa upp"?

Om du själv är mamma så vet du att man har alltid dåligt samvetet som förälder och tycker att man borde gjort så eller inte sagt så..!!!

Så sånna här kommentare är så onödiga och vad vill du att jenny ska svara?

Sen tycker inte jag att Jenny ska behöva försvara sig och att hennes vänner gör det,tycker jag tyder på att hon har goda vänner och att det är dom som verkligen känner Jenny.

Massor med positiv respons är vad Jenny behöver,nu när Saga inte mår bra....kan det va så svårt???

// Marina mamma & plastmamma till 6 barn

2010-02-06 @ 10:59:07
Marina/mamma/mormor

Jag glömde ju en sak i mitt förra inlägg..

Om man nu inte bor tillsammans med den andre föräldern och pappan/mamman har barnet varannan vecka/helg eller hur man nu löst det....

Hur ska mamman/pappan förhålla sej till det ifa något skulle hända när barnet är hos pappan/mamman?

Ska mamman /pappan sitta hemma då när man är barnledig?

För det måste ju vara lika den veckan/dag/helg som pappan inte har sitt barn!!??

Det innebär ju att inga föräldra kan gå ut å roa sej eller?

Och är det någon skillnad på om man lämnar till Mormor/farmor eller kanske en pappa varannan helg?

Barnen kanske träffar mormor/farmor oftare än den utflugna föräldern...!!

// Marina

2010-02-06 @ 11:41:09
Josephine

Hejsan!

Hamnade av när jag var inne på din familjelivsida. Först och främst, GRATTIS till dottern! Sen tänkte jag på det här med att hon skriker när hon äter. Har du testat Dr. Browns flaskor? (jag antar att hon äter ur flaska) De är ju gjorda så att mindra luft ska komma ner i barnets mage, och därför underlätta för de små magarna. Sen borde bvc ge dig massagehäftet för små barn. De är kanonbra! (Jag vet inte om du kanske redan använder allt detta, har inte läst alla tidigare inlägg). Hoppas allt löser sig.

Kram

2010-02-06 @ 12:25:52
URL: http://likeajosephine.blogg.se/
Emma,21 år & Gravid <3

Hejsan :)

Ville bara söga GRATTIS till en super söt dotter,

(Lite sent kanske hehe)



Kram Emma

2010-02-06 @ 18:44:40
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0