" du är bästa mamma "

Körningen gick bra idag med! Lite små svårt har jag i början med att hitta rätt med koppling & gas när man ska iväg från att man står stilla, men alltid efter att jag kört en stund så går det bara bättre och bättre och till slut flyter det bara på. Vi tränade lite extra på det idag. Att växla ner, stanna, växla upp och köra iväg osv.. Har inget problem att växla när jag väl rullar, alltså från 1an och uppåt. Men just att komma iväg från att stå still är lite klurigt i början tycker jag. Men det kommer, har ju bara kört 4a gånger nu så tycker ändå jag utvecklats väldigt bra på kort tid i min körning. Fick även testa på att backa och lite sånt, och det var skoj men även svårt!
När vi kört färdigt så följde pappa med in på en kopp kaffe. Vi satte oss ute på balkongen, drack vårt kaffe och pratade massor. Super mysigt! ♥


Vid 6-tiden sen kom pluttan hem igen.
Dom hade haft det jätte bra, varit ute i trädgården och busat, plaskat med vatten, spelat fotboll och grejat. Så när hon kom hem var hon helt slut, så in i duschen direkt och sedan på med pyjamas och lite kvällsmat i magen innan det var dags att sova. Vi satt i soffan och tittade på lite barnprogram innan hon gick och la sig, då tog jag tag i hennes hand och höll i den lite. Då kollar hon på mig och säger - " Du är bästa mamma " ååh, mitt hjärta blev aldeles varmt! min fina fina tjej
Nu ligger hon och sover sött, hon hade inte sovit något under dagen och har hållt igång från morgon till kväll. Så det tog inte många sekunder innan hon somnade förut. Det har ju varit en fullspäckad dag för henne med massor utav skoj, så hon lär nog sova rätt gott nu tror jag!

Själv är jag också sjukt trött. Vi gick upp lite senare idag och därför tog jag ju medicinen lite senare vilket innebär att det blir uppskjutet under dagen med, så andra dosen blev väldigt sen ( tar ju medicinen 3 gånger om dagen ) så därför kunde jag ej ta den sista för då skulle den gå ur alldeles för sent ikväll. Och vilken skillnad det blir på kvällen, jag känner verkligen stor skillnad! Vid 6-7 tiden gick medicinen ur och ända sen dess har jag känt mig helt slut, precis som jag kände mig innan jag började äta denna medicin. Usch vad hemskt det är! Känslan av att man bara vill gå & lägga sig när klockan bara är 7, den är inte så kul! Men nu börjar ju klockan närma sig 9, så nu kan jag börja göra mig färdig och sedan krypa ner - skööönt!

Ladda för en ny vecka, och i morgon är det ju träning för min del. Har inte tränat på hela helgen, första gången på länge det händer.. Så börjar bli liiiiite smått sugen nu faktiskt, hehe. Men det är lite skönt samtidigt, för då har jag ingen träningsvärk i morgon som "stör" och kan ge gärnet! Så ser fram emot ett HÅRT benpass i morgon, ska bli skönt!

Hoppas ni har haft en fin helg finisar ♥
puss & godnatt!




Kommentarer
lyckliga barn

"Du är bäst mamma" - så underbart att få höra det från sitt barn! Grattis till en underbar dotter! Om du vill är du välkommen till min sida - där skriver barnläkare Hans Nyström och besvarar frågor om barn och trots.

Hälsn

Anna

2012-05-13 @ 21:05:36
URL: http://lyckligabarn.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0