En heldag ute i det underbara vädret!

Och en riktig kanon dag har vi haft idag..
Efter att Sagis hade duschat så fixade vi i ordning oss och traskade upp till pappa, struntade i cykeln och tog vagnen istället. Väl framme hos pappa blev det lite bus i lekparken först och sedan bjöds det på lunch, efter lunchen blev det lite fika och sedan gick jag bort med Sagis till Bella & Jonte en stund för dom skulle busa med Sagis lite innan Carro kom hem och skulle ha henne, för att jag skulle köra med pappa. Brorsan hade träning inne i stan så fick köra och hämta honom. Första gången jag körde i stan och det gick kanon bra! Det är verkligen sjukt roligt att köra, och ännu roligare när det går så bra som det gör. Har laddat ner massor med appar i telefonen så jag ska börja plugga på lite vägmärken och sådär med, sen framöver blir det att skriva in sig på någon körskola också. Jag LÄNGTAR sjukt mycket tills jag får mitt körtkort!

När vi hade hämtat brorsan och var tillbaka hemma hos pappa igen så började vi fixa med trädgården. Den som bodde i lägenheten innan pappa hade gjort en JÄTTE stor rabatt och planterat massor utav blommor och olika växter som pappa inte ville ha kvar, utan han vill ha en hel gräsmatta bara. Så jag grävde upp A  L L T, ända ner till rötterna. Sjukt jobbigt och solen stekte ju som tusan, så blev precis dyngsur när jag höll på haha. Vet inte riktigt hur många timmar jag höll på? Säkert en 4 timmar eller något. Men riktigt kul var det och bra blev det! Kommer säkert ha träningsvärk i morgon haha.

Carro kom tillbaka med Sagis under tiden vi höll på i trädgården, vi tog en liten paus och drack en kopp kaffe med henne. Sen fortsatte jag med grävandet och brorsan och Saga sprang runt och busade i lekparken. Det har verkligen varit full fart på Saga heeeela dagen! Och hela dagen har ju spenderats ute i solen, underbart!
Efter trädgårdsarbetet bjöd farsan på grillat och ett glas vin, det var jag värd efter allt jobb :D Och satan var gott det var, mums!

Sen blev det ännu mer bus & lek innan det var dags att traska hemåt igen.. Kom inte hem förens halv 10 ungefär och då fick pluttan ta sig en snabbdusch för hon var JÄTTE skitig. Sprungit runt barfota och halvt naken typ haha, så hennes fötter var typ svarta. Och efter duschen var det bums i säng. Och det tog inte många sekunder innan hon slocknade, då hon ej sovit något under dagen och sen hållt igång hela dagen så förstår jag att hon slockande fort. Så hon lär nog sova rätt gott i natt kan jag tänka mig.

Själv ska jag också slänga mig i sängen nu, är också rätt slut efter denna dag.
Men verkligen haft en kanon dag, och vädret har ju varit helt underbart!
Natti natti ♥

Dåligt med bilder idag, men här är iaf resultatet utav grävningen. Hela denna plätt, plus lite till som inte syns på bilden var proppfull med växter. Men efter att duktiga Jenny grävt är ALLT borta ! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0