Storm och ösregn från ingenstans?

Saga la sig för en liten stund sedan och jag satte mig precis här vid datorn och kikar runt lite.
Efter första inlägget skrivits så tog jag & Saga en dusch tillsammans, klädde på oss och gjorde oss redo för dagen!
Gjorde sedan i ordning lite lunch som vi smaskade i oss och sen kom min lillasyster Linn hit och myste med oss. Druckit lite kaffe, busat med Saga och haft en mysig pratstund ♥
Vädret har ju varit sjukt underligt idag? Ena stunden fint, ena stunden regn.. Men när det var uppehåll ifrån regnet tänkte vi passa på att gå ut en sväng, så klädde på oss och gick ut. Tänkte först gå bort till affären för att handla lite. Hann inte ens gå halvvägs till affären och helt plötsligt ifrån INGENSTANS blev det typ storm och himlen bara öppnade sig och regnet öste ner. Hallå, vad kom det ifrån liksom? Det var skit lustigt! Vi fick springa sista biten och sen när vi kom ut från affären igen hade det slutat regna och solen lös. Väldigt märkligt väder måste jag säga! Saga skuttade runt som en tok och skulle s j ä l v k l a r t hoppa i alla vattenpölar hon såg, var ju dock inte så lyckat eftersom hon hade jeans och gympaskor på sig. Men det brydde inte hon sig om utan hon skulle bara va i varenda vattenpöl hon hittade haha.

Sen när Linn hade åkt hem så började jag fixa med middagen. Gjorde baconinlindad kyckling file, potatis & morotsstavar i ugnen, tzatsiki och sallad. Så sjukt gott! Men Saga hoppade över tzatsikin och tog ketchup istället. " Botte " som hon kallade det när hon var mindre, INGEN aning om hur hon fick ketchup till "botte" det är ju inte ens i närheten likt? Men hon sa så förr iallafall, haha gullunge!
Lite bus efter maten, fixa i ordning i köket, barnprogram och sen förbereda för natten. Alltså man kan ju inte låta bli att skratta åt dom små liven ibland, vad får dom allt ifrån? Dom snappar ju upp mer än vad man tror alltså. Idag fick jag mig ett gott skratt, samtidigt som det igentligen inte var något att skratta åt, för det var väl inte så passade för henne att säga det hon gjorde. Men ibland kan man bara inte hålla sig haha! Tokiga unge ♥
Efter lite yoghurt & macka i magen, borstade gaddar, ny blöja och pyjamas på så ligger tokfian nu och sover sött Själv ska jag ska fixa med lite tvätt, och sedan blir det väl att göra sig klar för natten och krypa till kojs för mig också, eller iallafall lägga sig och kolla lite tv och sedan sova.

Det här är ju då MIN tallrik. Men Saga åt samma för det är inga konstigheter alls med denna mat. Fast hon åt kyckling utan bacon (för hon gillar inte bacon så mycket) mer potatis och bara några morotsstavar, majs, gurka och ketchup!



Lite bilder från igår..
Såhär gör Saga när hon inte vill vara med på bild!





Kommentarer
Emma Lannebrink

sv: Hej!

jaha, tråkigt att du inte fick reda på det tidigare :/

Ska det, kämpa på du med! Fin Saga är :D

kram

2012-05-13 @ 12:14:05
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0