Ett steg närmre körkortet för varje gång...

Hallojsan!

Det kändes mycket bättre att lämna Saga idag..
Blev lite gråt i början men hon slutade rätt fort när personalen sa till henne att dom skulle gå till kohagen och plocka blommor sen, det tyckte hon lät kul så då blev hon glad och gick till och med iväg utan att säga hejdå till mig. Buhu :( Men bättre det, än att lämna henne stor gråtandes som sist!

Jag traskade vidare till pappa och sedan gav vi oss ut och körde. GICK SKIT BRA idag verkligen! Alltså jag blir faktiskt imponerad utav mig själv varje gång, för det går så sjutk bra. Det går bara bättre och bättre för varje gång, och lär mig nya saker.  Och det där med att det var så svårt att ta sig iväg från 1an, att hitta friläget eller vad det heter som jag skrev om i söndags -  det gick ju galant idag! Var ute och körde i 1,5 timme och fick väl kärringstop 2 gånger tror jag, STORT framsteg. För vi tränade rätt mycket på det idag, fick svänga in på busshållplatser längs med vägen just för att växla ner, stanna och sedan växla och köra iväg igen.. Och jag kom iväg alla gånger utan problem. Vi tog en sväng till Norsholm eller vad det heter.. Vägen dit är en rätt smal och väldigt kringlig väg med mycket kurvor osv, rätt läskig väg faktiskt. Men VÄLDIGT bra träning för mig! Sen ut på en lite större 90-väg, testa på lite korsningar, trafikljus, rondeller och sedan ut på motorvägen. Kändes skit läskigt att jag faktiskt skulle köra i 110 på MOTORVÄGEN, men när man väl är uppe i den farten så känns det inte alls som att det går så fort. Och det gick ju kalas bra! Ja allt gick verkligen kalas bra idag, fick faktiskt mycket beröm utav pappa och jag var väldigt nöjd själv! Jag ville inte sluta köra, hade kunnat köra hela dagen haha.
Så ska det fortsätta gå såhär bra, ja då kommer jag absolut att ha mitt körtkort snart. Måste bara ta tag i teorin också!

Jag körde mig själv till gymmet när vi kände oss färdiga. Blev ett snabbtpass idag och körde rätt lugnt, inte så tungt för jag känner mig inte helt 100 i kroppen.. Dels sovit dåligt och sen vet jag inte om jag börjar bli förkyld eller något. Det känns lite som så...
Men nu har jag iallafall fyllt på med lite mat, tog rester från lunchen igår. Pasta och pastasås med kassler, blomkål och ädelost. Inte så värst nyttigt, men gott! :D
Ska strax hämta hem min lilla älskling och sen blir det kaffe med Bella, och sen ikväll kommer brorsan hit en stund.. MYS ♥


Kommentarer
Monia - mamma till Tuvalie

Nu är goodiebagtävlingen värd över 15 000 kr startad! var gärna med och tävla. 20 st vinnare dras på midsommarafton :)

2012-05-16 @ 13:57:41
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0