åh, vilken underbar dag!

Dagen började ju med att jag gick upp med Saga till Caroline och Mankan, sen vidare till pappa för att sedan köra lite bil. Bilkörningen gick jätte bra denna gången också, fick testa på och lära mig lite nya saker idag. Pappa stannade vid en busshållplats vid sidan av vägen så fick jag börja därifrån. Fick köra på en liten större väg idag, vilket även betyder högre fart och mer bilar.. Men det gick väldigt bra tycker jag! Och helt plötsligt var vi i Motala och körde genom stan. I korsningar, trafikljus och rondeller. H J Ä L P ! tänkte jag och blev lite små skraj, men kunde ju liksom inte bara stanna mitt i vägen så det var bara att köra på.. Lite kärringstop blev det, men annars gick det väldigt bra tycker jag för att för första gången köra genom "stan" sådär! Återigen väldigt imponerad utav mig själv. Kändes så himla overkligt på något sett, att jag satt där bakom ratten och körde på en vanlig väg bland andra bilar. Men så himla roligt det är att köra bil! JAG VILL HA KÖRTKORT NU NU NU!
Åkte genom motala och sedan hemåt igen.. Körde hela vägen hem och parkerade utanför Caroline och dom, där blev vi bjudna på fika ute i solen. MYS! Saga fick en hink med vatten och stod och plaskade och hade jätte skoj, slutade med att hon hällde hela hinken över sig så hon blev dyngsur haha. Men hon hade fortfarande lika kul för det och sprang runt där blöt och busade i gräset.
Efter ett tag mötte vi upp Malin och gick ner till affären och handlade lite lunch. Gick sedan upp till kanalen och satte oss på en filt och åt i solen. Hur mysigt som helst ♥ Efter vi hade ätit och Saga busat runt lite så stoppade vi henne i vagnen så hon skulle sova en stund, gick hem till Malin där vi tog en kaffe på hennes baksida och stekte i solen medans Saga låg och sov i vagnen.
Sen började klockan ticka och det var dags att gå hem, hade kunnat stanna ute hela kvällen men det var dags för lite kvällsmat och sovdags för Sagis eftersom vi ska upp till dagmamman i morgon..

Så ja, idag har vi varit ute i stortsett hela dagen. Gick hemifrån vid 10 i morse och kom hem vid 18 ungefär. Jag körde bil i ca 1 timme, förutom det har jag varit ute hela dagen. Och jag tror Saga och dom var ute hela tiden medans jag var borta. Så det blev en heldag ute i solen, underbart ♥ Så mer sånna här dagar tack, jag bara älskar detta väder!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0