Jag är faktiskt imponerad utav mig själv!

Hallå sötbollar ♥

Idag fjantade vi inte runt på något övningskörningsfält utan idag blev det riktigt körning. Haha nej då det är jätte bra med det där övningskörningsfältet faktiskt, det finns mycket bra där som man behöver träna på för att sedan kunna ge sig ut i trafik osv. Men idag åkte vi inte dit, utan körde här i krokarna istället.
Vi började lite på en grusväg för att jag skulle testa på att köra på väg, i kurvor osv. Gick jätte bra! Sen vidare ut på den riktiga vägen, vägen mot Tjällmo blev det. Första gången jag kör på en riktig asfaltsväg bland andra bilar, dock är det inte JÄTTE mycket bilar eftersom det är en "landsväg" men lite bilar fick jag testa på att möta. Och jag är faktiskt imponerad utav mig själv! Trodde a l d r i g jag skulle våga mig på att redan köra på vägar och inte att det skulle gå sähär bra som det faktiskt gjorde. Jag trodde vi skulle köra på övningsfältet och sen lite på små grusvägar och sådär en ganska lång tid först innan vi skulle ge oss ut på vägarna, men pappa & jag tänkte visst inte likadant ha ha. Men det gör inte mig ett enda dugg, för det gick verkligen hur bra som helst! Körde nästan till Tjällmo och tillbaka, sedan genom hela Ljungsbro och upp till gymmet. Så körde i 1½ timme ungefär. Var rätt så nervöst att köra genom samhället här, för när man kör mot Tjällmo är det ju typ landsväg så det är ju bara rakt fram. Dock väldigt kurvig väg så fick öva på att köra i mycket kurvor, hålla mig rätt på vägen och möta bilar osv.. Men det var ju skit bra att jag fick testa på och öva på det! Det är ju väldigt mycket att tänka på samtidigt, men jag tycker det gick JÄTTE bra, och det tyckte även pappa.
Men här i samhället man måste ju även växla ner & upp snabbt när man stannar vid övergångsställen och vid korsningen osv. Lite mer att tänka på, men det gick galant. Inget kärringstop någonstans, utan bara flöt igenom. ååh, det är så himla roligt att köra bil! Så jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv idag! :D

Passade ju på att ta en snabbis till gymmet med när jag ändå hade tid, blev ju lite mycket av den goda chokladen igår ha ha. Så jag körde upp mig själv till gymmet ha ha, kändes lite små häftigt att kunna köra sig själv till gymmet. Men blev inget långt pass idag för magen protesterade och skrek efter mat. Hade ju hoppats på att hinna träna ordentligt innan jag blev hungrig så jag inte behövde åka hem i mellan körningen o gymmet och äta först, men icke. Men lite snabb gång på bandet i ganska stor lutning och lite biceps, triceps och axlar hann jag med. Så jag är nöjd ändå, det är bättre än ingenting!

Saga hon är fortfarande hos mamma, hon kommer hem om en liten stund ♥ Då fixar vi i ordning oss lite och sedan traskar upp till pappa & brorsan för lite middag, trevligt ♥



Kommentarer
Linda Olsson

Heja dig, va duktigt du är! Hoppas det går undan så du har kortet sen! :)



Kram

2012-04-23 @ 00:00:33
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0