ADHD

Vart lite dålig uppdatering igår men hade inte så mycket tid till att sitta vid datorn.
Vi var inne i stan och åt lunch med mamma, sen var vi på möte för jag skulle börja få medicin för min ADHD. Har inte skrivit om det här i bloggen förut, men jag känner att det är ingenting jag behöver vara hemlig med för det är ingenting jag skämms över. Så nu vet ni det. Dom mötena jag sprang på i höstas som jag ej berättade vart eller vad det handlade om, det var själva utredningen jag gjorde då.
Och nu kanske ni blir lite skeptiska för att jag har den diagnosen. Men det är absolut ingenting som går ut över min dotter eller så, så ni inte sitter och tror att jag skulle skada min dotter pga det. Min ADHD har mest med koncentration, minne, fokusering och ork att göra. Så det känns jätte skönt att äntligen fått hjälp med det.
Jag har alltid i min ungdom blivit kallad för "latmask" men det har inte handlat om lathet. Jag försöker och vill saker men har ingen ork. Så det känns skönt att nu fått reda på orsaker till saker och ting. 
Tog första tabletten idag men har ej kännt någon skillnad, ska tillbaka om en vecka igen för o öka dosen för att sedan hitta den rätta dosen så det hjälper.
Någon mer med ADHD? Vad äter du för medicin? Och tycker du att det hjälper?



Kommentarer
★Svantes mamma★

Det är bra att du säger att din adhd inte är något du skämms över, för de ska man inte göra.

Och jag är inte orolig för saga, detta grejar du och som du säger, så handlar de mer om fokus och minne i ditt "fall".



Har både släktingar, vänner och bekanta som har adhd, och ingen utav dem är märkligare än en själv ;)



Jätte fina bilder på lilla snuttan... kram kram

2010-01-16 @ 14:37:23
URL: http://nykick.blogg.se/
.

Hej !-

Hitta dej genom systers blogg, Lindsey.

Var det NPU enheten du gjorde utredningen på?

Lycka till med medicinen, själv fick ja en jävla massa biverkningar.. =/ Hoppas d funkar bättre för dej ? Är det Cs du äter?

2010-01-20 @ 21:28:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0