Hemma igen med en glad Saga

Ja som ni vet så låg vi inlagda på sjukan i natt.
Saga har ju varit väldigt ledsen ett par dagar och det blev bara värre och värre. Och jag kände att nu får det vara bra, hon ska inte behöva ha såhär ont, någonting MÅSTE göras. För ingenting jag gjorde hjälpte, tillslut hade jag ingen ork kvar i kroppen och bröt ihop. Kunde knappt bära Saga för det kändes som att benen skulle vika sig så slut var jag och tårarna bara rann, det var så hemskt! Så Nadja kom över och hjälpte mig, tack för att du finns gumman! Så ringde jag till sjukvårdsrådgivningen IGEN, ringde även dit i fredagskväll men fick inget vettigt svar, hon jag pratade med fattade verkligen ingenting. Men ringde igen igår, och hon jag pratade med ringde vidare till Barnjours akuten som då ville att vi skulle komma in så dom fick kolla på henne. Allting såg jätte bra ut, inga konstigheter förutom att hon var så ledsen då. Och dom trodde INTE att det handlade om någon allergi, så bytte tillbaka till den gamla maten NAN HA igen, men vi vart iallafall erbjudna att stanna över natten på BAVA (Barnmedicinsk akutavdelning) dels för att kolla hur Saga var under natten och ifall hon skulle skrika att dom fick se hur hon betedde sig när hon gjorde det för att då kanske se lite mer vad det kan bero på, och även för att jag skulle få sova ut lite eftersom jag var helt slut i kroppen. Så personalen hade Saga ute i personalrummet under natten så jag fick sova ut. Och hon hade varit hur lugn som helst, vaknat 1 gång och ätit och sen sovit resten av natten. Och det har fortsatt att vara bra nu under dagen också, gamla glada Saga är tillbaka igen :) Känns jätte skönt! Så det var bara en reaktion på nya maten Nutramigen hon fick troligen, för såfort vi bytte tillbaka till NAN vart hon bra igen. Så jag rekomenderar ju INTE att mixtra och byta mat till Nutramigen tex innan man riktigt vet om det är allergi eller inte. Men man lyssnar ju på vad BVC säger eftersom man tror att dom vet bäst, men TYDLIGEN INTE i detta läget. Hade jag inte bytt till Nutramigen hade ju detta troligen inte hänt. Så man blir ju skapligt irriterad på BVC att dom bara kan TRO att det är allergi o ber en testa massa saker och sen blir det bara värre och sen visar det sig att hon tydligen inte är allergi. Lite bättre koll än så borde dom ju faktist ha tycker jag!
Men nu mår hon ju bra igen och det är huvudsaken :)

Idag blir det lugnt, mamma kommer lite senare så ska jag göra hemmagjord pizza som vi ska äta.
Sen blir det soffläge och tvn som gäller hela kvällen, och bara mysa med min underbara dotter :)




en pigg och glad Saga :)


mammas lilla skruttunge :)



Kommentarer
Emma,21 år & Gravid <3

Åh tack så mycket :) hihi!

Jadu hitils har vi två datum :p

12 lr 15 Juli :)

Men på Onsdag ska vi på RUL,

så då hoppas vi få ett lite mer säkert datum ;)



Hoppas Saga mår bättre :)



Kram

2010-02-07 @ 14:36:20
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/
★Svantes mamma★

man kan ALDRIG lyssna helt fullt på bvc. de är nog fan de mest inkompetenta människor jag träffat...



Ger sjuka jävla råd, kort minne och lyssnar aldrig på vad man har att säga. jag hatar min bvctant från o till.... kram

2010-02-07 @ 15:15:07
URL: http://nykick.blogg.se/
Josefin

Skönt att det är bätttre <3<3

2010-02-07 @ 21:24:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0