4 månader

Oj vad dålig jag varit på att skriva. Men vem har lust att sitta inne vid datorn när det är så underbart väder? inte jag iallafall.
Imorse kom iallafall syrran hit efter att hon lämnat rasmus på dagis, så käkade vi frukost tillsammans och tog en kopp kaffe o snackade lite skit. Sen gjorde vi oss i ordning och gick ner till BVC för vägning och mätning.
Och Saga hade gått upp rätt bra faktist, skönt! Så det var ju bra att jag började med gröten o det lite tidigare, för det gav ju bra resultat :D Så nu väger hon 5980 g & är 63 cm lång. Så det känns jätte skönt att vikten ökar lite mer nu. Så nu följer hon sin kurva jätte fint sa BVC-tanten, och det är första gången jag hör det. Så känns jätte skönt!
Efter BVC besöket gick jag, syrran & tessan och mötte upp Kim som hade hämtat Turbo (sin hund) som ska bo hos oss ett tag nu. Så himla mysigt!
Så ikväll ska vi ut med syrran och hennes hund också, så ska dom få busa av sig i kohagen.

Just nu sitter jag här och är proppmätt, har precis ätit riktigt god mat. Kyckling med teriyakisås och ris. Och en sallad till det. Hur enkelt & gott som helst.
Gör bara såhär; Ta en rätt stor kyckligfile och skär i bitar/strimlor, den storlek du själv vill & stek det tills det fått lite färg. Skär sedan lök i lite större bitar/klyftor och stek tillsammans med kyckligen tills kyckligen är genomstekt och löken blivit lite mjuk. Häll sedan på teriyaki såsen Teriyaki Sauce på burk med märket Blue dragon och låt puttra några minuter, sen klart! Servera med ris eller nudlar.
Som sagt super enkelt och jätte gott!
Idag blev ju min prinsessa 4 månader :) Tiden går så fort, hon börjar bli stor tjeja nu!
Ne nu kom Larry förbi, ska ta en kopp kaffe och snacka lite skit.
Sen drar vi ut med syrran o dom, så får se om jag skriver något mer idag.
puss & kram



Kommentarer
Maria S

Åh vad gott det lät med kycklingen och såsen,måste prova =) Och Grattis till Söta saga <3

2010-04-15 @ 00:16:11
Emilia

Din blogg är skitsnygg ;) Är det du som gör header & sånt eller ?

2010-04-18 @ 12:16:53
URL: http://emiigull.blogg.se/
Emilia

Sv; Okeej , grymt iaf ;)

2010-04-18 @ 13:46:05
URL: http://emiigull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0